Psykisk sjukdom vid vårdnadstvist
Hur ser sambon på separationen och framtida umgänge?
Har ni varit hos familjerätten och pratat om eventuella meningsskiljaktigheter? Vad säger familjerätten när du tar upp frågan om sambon sjukdom?
Hur ser sambon på separationen och framtida umgänge?
Har ni varit hos familjerätten och pratat om eventuella meningsskiljaktigheter? Vad säger familjerätten när du tar upp frågan om sambon sjukdom?
Hej!
Den andra föräldern vill helt klart minst varannan vecka. Men eftersom hen vill flytta till annan del av landet, kommer det inte fungera med varannan vecka boende. Därmed tror jag hen kommer söka få bli boendeförälder. Till saken hör att jag också helst vill flytta till en annan del av landet, men stannar här om alternativet är att förlora kontakten med mitt barn.
Vi har inte varit till familjerätten än, men på grund av ovanstående så tror jag tyvärr det blir nästintill omöjligt att hitta en kompromiss. Men så klart ska vi dit och prova.
TS: Delvis är detta utanför din kontroll. Du kan bara göra ditt bästa och sen se vad som händer. Mycket kan hända under separationen. Men är du säker på att ni ska separera så gör det, diskuttera era framtida önskemål om boende vårdnad och umgänge, ta hjälp av familjerätten, pröva er fram och går det helt överstyr låt en domstol avgöra.
TS: Delvis är detta utanför din kontroll. Du kan bara göra ditt bästa och sen se vad som händer. Mycket kan hända under separationen. Men är du säker på att ni ska separera så gör det, diskuttera era framtida önskemål om boende vårdnad och umgänge, ta hjälp av familjerätten, pröva er fram och går det helt överstyr låt en domstol avgöra.