Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur långt är normalt att duscha?

Fem minuter räcker för mig. Med hårtvätt. Rakar benen gör jag när jag tar fotbad. En minut att raks mig under armarna. Håret tvättar jag på någon minut.

Är jag frusen kan jag ta en längre dusch. En avsvalkande dusch en varm sommardag två minuter.

När vi är i vårt sommarhus så få en dusch max ta tre-fyra minuter för vi har också en liten och gammal varmvattenberedare.

Tips. Kolla om det går att höja temperaturen på vattnet i varmvattenberedaren.

• sextiotalist
    Tecum skrev 2016-07-13 16:47:52 följande:

Inte konstigt att det blir vattenbrist när folk slösar så...

Jag fixar att duscha på två minuter men 6 min. är inte länge, särskilt inte för en kvinna. Men om det tar över 20 minuter har ni för mycket fritid...

Då tar det längre tid att duscha
  • sextiotalist
    Aniiee skrev 2016-07-14 02:06:21 följande:

Dumt av dig att duscha direkt efter du solat (om du solar ute, alltså). Du sköljer brt allt D-vitamin.

D-vitamin bildas i huden, inte på huden. Så nej, man duschar inte bort d-vitamin såvida du inte skrubbar bort huden
  • sextiotalist
    Haskel skrev 2016-07-15 11:43:08 följande:

VATTENBRIST PÅ ÖLAND

Ja, det har skrivits om detta mycket. Grundvattennivån är låg och det finns inte någon naturlig sötvattensresovoar på Öland. Man pratade om att ta in sötvatten från fastlandet.

Problemet med många kustnära områden är att när grundvattennivåm sjunker så kan det komma in saltvatten istället i de brunnar som ligger nära kusten.
Svar på tråden Hur långt är normalt att duscha?