• Aniiee

Hur långt är normalt att duscha?

Alltså, på 6 minuter är ju mitt hår knappt ens blött. Ok om det är en kokhet sommardag och jag bara vill svalka av mig,, då kan 6 minuter i (inte varm)duschen vara ok, men ska jag tvätta håret, om det är kallt och jag vill värma mig i duschen, om jag TVÄTTAR mig i duschen (även om jag skippar håret) så tro tusan att det tar längre än 6 minuter. MYCKET längre. Lägg på en nolla, typ.....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    Haskel skrev 2016-07-13 16:17:07 följande:

En hundraliters varmvattenberedare räcker normalt sett till ungefär ett badkar. Så minst 20 minuters dusch. Endera är det fel på eran, eller är så din sambo så snål, att han ställt den på ca 30 grader. 

En dusch på ca 6 minuter är inte mycket. Snarast ganska kort för kvinna, normalt för en man.

Säg det till min brorsa, som gärna står i duschen i 60-90 minuter en vanlig tisdagkväll =P
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    Tecum skrev 2016-07-13 16:47:52 följande:
    Inte konstigt att det blir vattenbrist när folk slösar så...

Jag fixar att duscha på två minuter men 6 min. är inte länge, särskilt inte för en kvinna. Men om det tar över 20 minuter har ni för mycket fritid...
    Tur att vi har snålspolande dusch =P hjälper lite i alla fall.
  • Aniiee
    PixieP skrev 2016-07-13 21:45:27 följande:

Jag har nog aldrig tagit en dusch (eller ett bad!) som varat kortare än 15 minuter. Snarare runt 15-20-25 minuter såvida det inte är en snabb avsköljning efter solning, det kan gå på 4-6 minuter. Jag har tjockt och mycket hår, det tar tid och noggrannhet att schamponera och balsamera och så vidare.

Och vad är det för fel på det??

Dumt av dig att duscha direkt efter du solat (om du solar ute, alltså). Du sköljer brt allt D-vitamin.
Svar på tråden Hur långt är normalt att duscha?