• PixieP

Hur långt är normalt att duscha?

Jag har nog aldrig tagit en dusch (eller ett bad!) som varat kortare än 15 minuter. Snarare runt 15-20-25 minuter såvida det inte är en snabb avsköljning efter solning, det kan gå på 4-6 minuter. Jag har tjockt och mycket hår, det tar tid och noggrannhet att schamponera och balsamera och så vidare.

Och vad är det för fel på det??

• PixieP
    Aniiee skrev 2016-07-14 02:06:21 följande:

Dumt av dig att duscha direkt efter du solat (om du solar ute, alltså). Du sköljer brt allt D-vitamin.

:- D sov du på biologi lektionerna?
  • PixieP

Jag får absolut inte dåligt samvete pga en 15-minutersdusch eftersom vattenkvaliteten skulle bli skitdålig om precis alla snålade in på vatten. Man måste ha lite bra vatten att rensa ut det dåliga med. Tänk på alla som ör sjuka med smittsamma sjukdomar - ska vi dricka deras toaletteringar så krävs det mycket rengöring och renare vatten att spä ut det med, och antagligen lite antibiotika också.

• PixieP
    volvo142 skrev 2016-07-15 00:20:44 följande:

Får dåligt samvete. eftersom man stöttar slaveri. äckliga förhållanden på barn etc. när man köper kläder i dom flesta kläderna. det är ju värre med transporterna. än vattnet om nu miljön är viktigare en människor enligt dig,,

Använd bara begagnade kläder då.
Svar på tråden Hur långt är normalt att duscha?