• Anonym (TS)

34 åring med 17 åring

Hej

Jag är en man på 34 år som har funnit en tjej via nätet, vi pratade ett tag och sedan kom det fram till att hon var ganska ung. Endast 17 år, men jag hade redan pratat med henne såpass mycket att det då inte spelade någon roll. 

Vi träffas några gånger i veckan och tar en fika eller umgås hemma hos mig. Detta har lett till att vi har haft sex ett par gånger. Planen var att vi bara skulle ha sex och inget mer, KK:s med andra ord. Men båda känner stark kärlek till varandra nu.

Är det värt att behålla henne med tanken på hur hennes och mina vänner och familj kommer reagera? Hur skulle ni ha gjort i min situation?

Snälla, några tips eller idéer skulle verkligen hjälpa. Det här sliter mig samman, jag vill vara med henne men jag vill inte vara med henne om det innebär att jag förlorar mina kompisar, det sliter på våran relation.

Tack

• Svar på tråden 34 åring med 17 åring
  • Anonym (D'archangel)
    Lord Hans skrev 2016-07-16 06:54:33 följande:

Har en klasskompis från grundskolan som började dejta en 35-36åring när hon var 17. Idag är hon 33 och de är gifta och har två barn.

Du kommer antagligen att få en hel del fördömande blickar och några som kommer att komma fram och börja moralisera över hur förträffliga de själva är. Om det är verkligt viktigt för dig att falla in i normen och bli socialt accepterad av okända människor så ska du givetvis avsluta relationen.

Själv brukar jag resonera så att jag inte har tid att sitta och grubbla över vad andra människor anser om mig. Det är en förhållandevis kort tid man lever här på jorden och om andra människor anser sig ha rätten att tillrättavisa min moral och berätta hur jag ska leva mitt liv så förbehåller jag mig rätten att be dom trycka upp en kokosnöt i stjärten.

Menar du att människor kommer att ha synpunkter på- och invändningar mot sin egen förträfflighet? Konstigt. Annars skulle man kunna förvänta sig att människor moraliserar främst över andras beteenden, och då oftast på olika sorts brister.
  • Anonym (Vad ska man säga)

Första spontana tanken är att hon nog behövt en fadersfigur i sitt liv. Om jag som är 35+ suttit på en dejtingsida och skrivit med någon jag inte visste åldern på och det visade sig att han var 60+, då hade jag sagt tack och hej. Jag har haft en fullt fungerande pappa under uppväxten och behöver inte en till. Och vad det gäller äldre mannen hade jag tänkt gubbsjuk. Det handlar inte om ålder utan ålderskillnad och det är en känsla. Det är min känsla.

• Anonym (Eh)

Det spelar ingen roll hur mogen hon är, hon är ett barn. Förmodligen en osäker tonåring, som söker äldre gubbar att ha sex med via nätet. Det är för mig ett mysterium hur du kan inleda något alls med en så ung tjej. 

• Anonym (My)

Det är ju inte precis till din fördel att du tydligen  ligger på en 17-årings nivå vid fyllda 34, ts...

Jag är i ungefär samma ålder och bara tanken på att dejta en 17-åring...nej. Bara nej.

och jag tycker det är rent gräsligt de som skriver att deras föräldrar inte har brytt sig ett dugg om stora åldersskillnader när de bara har varit barn när de börjat träffa vuxna män. Det säger ganska mycket om familjerna faktiskt, och då är det kanske inte så konstigt att en 17-åring och en 34-åring tycker att de är som gjorda för varandra.... de är redan uppvuxna i dysfunktionella familjer.
    En normal förälder skulle inte tillåta ett sådant förhållande åt något håll, antagligen skulle deras barn inte ens hamna i en sådan situation öht.

• Lord Hans
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-07-16 09:08:57 följande:
    Menar du att människor kommer att ha synpunkter på- och invändningar mot sin egen förträfflighet? Konstigt. Annars skulle man kunna förvänta sig att människor moraliserar främst över andras beteenden, och då oftast på olika sorts brister.
    Man skulle tro det, men själv är jag helt övertygad av att moralfittor håller på som de gör för att de är missnöjda med sin egen livssituation.
  • Anonym (TS)

Tjejen är väldigt mogen för sin ålder, hon har aldrig festat eller druckit och vill heller aldrig göra det. Hon gick ut gymnasiet två år tidigare efter att ha gjort högskoleprovet med i princip full poäng. Hon pluggar några andra kurser nu som krävs för att komma in på den utbildningen. Så det är mer hon som är på min nivå än vice versa. Folk som ser oss kyssas inne i stan sneglar lite snett mot oss. Men ingen säger något i alla fall

• Anonym (D'archangel)
    Lord Hans skrev 2016-07-16 12:27:16 följande:
    Man skulle tro det, men själv är jag helt övertygad av att moralfittor håller på som de gör för att de är missnöjda med sin egen livssituation.
    Så resonerar en hel kår med yrkeskriminella. Om någon har synpunkter på ditt beteende är det kanske läge att fundera på hur du beter dig i stället för att slå ifrån sig som en kränkt sexåring.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-16 12:31:32 följande:

Tjejen är väldigt mogen för sin ålder, hon har aldrig festat eller druckit och vill heller aldrig göra det. Hon gick ut gymnasiet två år tidigare efter att ha gjort högskoleprovet med i princip full poäng. Hon pluggar några andra kurser nu som krävs för att komma in på den utbildningen. Så det är mer hon som är på min nivå än vice versa. Folk som ser oss kyssas inne i stan sneglar lite snett mot oss. Men ingen säger något i alla fall

Att hon aldrig festat eller druckit är ju skit samma, hon är ett barn. Hon FÅR inte ens dricka än. Hon KAN inte ens köpa sin egen dricka. Hon kommer inte ens in på krogen! När hon väl kommer kunna göra detta kommer hon säkert inse att hon vill leva ut den sidan lite och ta vara på sina ungdomsår.

Och vadå gick ut gymnasiet tidigare efter att ha gjort högskoleprovet? Det är inte så skolan fungerar. Har hon tentat av varenda kurs av gymnasiet? Vad gick hon för program? Det där låter som en dålig lögn av någon som inte känner till skolsystemet. 

Vänta. Gick hon ut gymnasiet efter ettan menar du? Och pluggar nu extra för att komma in på en utbildning? Varför gick hon inte klart gymnasiet istället? Ok inte min business men jag tror du blivit lite lurad.

Det är inte något speciellt wow att hon inte druckit eller festat. Hon är 17! Hon har inte åldern inne än.

Förstår du att du har inlett ett förhållande med ett barn? Ja, för enligt barnkonventionen räknas man som ett barn tills den dagen man fyller 18. Man är inte myndig och har inte rösträtt.

i min värld är det helt absurt att man som vuxen man inleder ett förhållande med ett barn.

Anonym (TS) skrev 2016-07-16 12:31:32 följande:

Det kan verka som jag läste din kommentar innan jag skrev min, haha! Men vi är iaf inte ensamma om tanken på att något är lurt.

Anonym (Hittepå) skrev 2016-07-16 15:24:31 följande:

Att hon aldrig festat eller druckit är ju skit samma, hon är ett barn. Hon FÅR inte ens dricka än. Hon KAN inte ens köpa sin egen dricka. Hon kommer inte ens in på krogen! När hon väl kommer kunna göra detta kommer hon säkert inse att hon vill leva ut den sidan lite och ta vara på sina ungdomsår.

Och vadå gick ut gymnasiet tidigare efter att ha gjort högskoleprovet? Det är inte så skolan fungerar. Har hon tentat av varenda kurs av gymnasiet? Vad gick hon för program? Det där låter som en dålig lögn av någon som inte känner till skolsystemet. 

Svar på tråden 34 åring med 17 åring