• Anonym (TS)

34 åring med 17 åring

Hej

Jag är en man på 34 år som har funnit en tjej via nätet, vi pratade ett tag och sedan kom det fram till att hon var ganska ung. Endast 17 år, men jag hade redan pratat med henne såpass mycket att det då inte spelade någon roll. 

Vi träffas några gånger i veckan och tar en fika eller umgås hemma hos mig. Detta har lett till att vi har haft sex ett par gånger. Planen var att vi bara skulle ha sex och inget mer, KK:s med andra ord. Men båda känner stark kärlek till varandra nu.

Är det värt att behålla henne med tanken på hur hennes och mina vänner och familj kommer reagera? Hur skulle ni ha gjort i min situation?

Snälla, några tips eller idéer skulle verkligen hjälpa. Det här sliter mig samman, jag vill vara med henne men jag vill inte vara med henne om det innebär att jag förlorar mina kompisar, det sliter på våran relation.

Tack

• Svar på tråden 34 åring med 17 åring
  • Anonym (Weirdo)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-16 12:31:32 följande:

Tjejen är väldigt mogen för sin ålder, hon har aldrig festat eller druckit och vill heller aldrig göra det. Hon gick ut gymnasiet två år tidigare efter att ha gjort högskoleprovet med i princip full poäng. Hon pluggar några andra kurser nu som krävs för att komma in på den utbildningen. Så det är mer hon som är på min nivå än vice versa. Folk som ser oss kyssas inne i stan sneglar lite snett mot oss. Men ingen säger något i alla fall

Du verkar lite tappad och ganska sjuk. Oavsett så är du mer än vuxen och hon inte alls.
  • Kirenaj68
    Anonym (Vad ska man säga) skrev 2016-07-16 15:46:43 följande:

Det kan verka som jag läste din kommentar innan jag skrev min, haha! Men vi är iaf inte ensamma om tanken på att något är lurt.

Provokationstråd.
  • Anonym (11 års skillnad)

Hej!

Själv blev jag tillsammans med en 38-åring. Är själv 27.

Hon hade två barn sen tidigare och var gift. Nu har vi ett barn tillsammans och är lyckliga med varandra.
    Bättre sex har jag aldrig haft i hela mitt liv! äldre kvinnor dom kan!
    Skit i vad andra tycker och kör på!

• Anonym (Ehumih)

Hon lär se dig som en gubbe inom ett par år, och dumpa dig. Hon kommer i sitt stilla sinne tänka: vad synd det är om denna killen... Hon kanske använder dig för att få erfarenhet av sex. När man är 17 så får man lätt starka känslor för saker och ting. Hon är en TONÅRING. Patetiskt utnyttjande för att ni är rädda för folk i er egen mognadsgrad/ ålder.

• Anonym (Kille)

Jag tror ni har dåliga chanser på sikt. Det är lätt att imponera på en 17 åring, även om jag själv som är 33 skulle ha väldigt lite gemensamt med en 17åring. Min lillebrors tjej är 18 och det är för mig helt otänkbart att vara tillsammans med nån i den mentala nivån. Nu är det klart att det är olika från person till person, men jag tror jag aldrig stött på en riktigt mogen 17åring.

Jag hade dock inte gett upp ett förhållande bara för omvärldens åsikter, om jag själv var riktigt kär. Känns det bra så skulle jag köra på. Men herregud vad jag skulle skämmas om jag vore dig, när du träffar hennes föräldrar. Jag vet inte ens om jag skulle klara det.

Sen fattar jag inte det här med skolan. Man söker till högskola på antingen betyg eller resultat från högskoleprov om inte jag minns fel. Dessutom blir man ju inte av med alla kurser bara för att man får ett bra resultat på högskoleprovet. Visst, man kan skita i kurserna om man får 2.0, men man är fortfarande inte färdig med gymnasiet i förtid.

• Anonym (n)

Kan man verkligen söka med bara högskoleprovet?
    Du kan väl söka på provet i den bemärkelsen att det är det resultatet på det dom går på istället för betygen, men du måste väl ändå ha grundläggande behörighet från gymnasiet, dvs du måste ha xx antal poäng och vissa ämnen? Att hoppa av gymnasiet för att sedan plugga upp det på komvux (vilket är vad hon gör om hon pluggar uppp kurser nu) låter bara märkligt och jag ser ingen logisk förklaring i det? Möjligtvis att hon hoppat av och försökt hitta en ursäkt som låter bra och att ts är lite lurad?
    Bara för att man presterar bra på hp så kan man ju inte skippa samhälle, religion osv. Det är ju inte direkt så att högskoleprovet är en sammanfattning på kurserna...

• PixieP

Vänta tills hon fyllt 18, TS, då finns det inte en jäkel som kan säga något om er relation.

Lycka till.

• Froken Lokens

Hon är ett barn, en tonåring och jag har väldigt svårt att se vad en normalfuntad man skulle få ut av en sån relation. Ganska osmakligt kan jag tycka.

• Anonym (Vad ska man säga)

Exakt. Avhoppare som lura ts och han har ingen koll, antingen för att han är dubbelt så gammal och inte "vet hur det funkar nu" eller för att han är lite tappad...

Anonym (n) skrev 2016-07-18 07:24:13 följande:

Kan man verkligen söka med bara högskoleprovet?

Du kan väl söka på provet i den bemärkelsen att det är det resultatet på det dom går på istället för betygen, men du måste väl ändå ha grundläggande behörighet från gymnasiet, dvs du måste ha xx antal poäng och vissa ämnen? Att hoppa av gymnasiet för att sedan plugga upp det på komvux (vilket är vad hon gör om hon pluggar uppp kurser nu) låter bara märkligt och jag ser ingen logisk förklaring i det? Möjligtvis att hon hoppat av och försökt hitta en ursäkt som låter bra och att ts är lite lurad?

Bara för att man presterar bra på hp så kan man ju inte skippa samhälle, religion osv. Det är ju inte direkt så att högskoleprovet är en sammanfattning på kurserna...

• PixieP
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 14:53:07 följande:
    Hon är ett barn, en tonåring och jag har väldigt svårt att se vad en normalfuntad man skulle få ut av en sån relation. Ganska osmakligt kan jag tycka.

"Ett barn"? Hon blir vuxen till sin nästa födelsedag! Lugna ner sig lite med moralpaniken.
  • Froken Lokens
    PixieP skrev 2016-07-18 20:24:42 följande:

"Ett barn"? Hon blir vuxen till sin nästa födelsedag! Lugna ner sig lite med moralpaniken.

Vuxen är hon inte, så vad skulle du definiera en sjuttonåring som?
  • PixieP
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 20:28:58 följande:
    Vuxen är hon inte, så vad skulle du definiera en sjuttonåring som?

Hallåå? En ungdom! En tonåring!
  • Froken Lokens
    PixieP skrev 2016-07-18 20:38:13 följande:

Hallåå? En ungdom! En tonåring!

Och det är ok att medelålders män har sex med tonåringar/ungdomar?
  • PixieP
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 22:29:35 följande:
    Och det är ok att medelålders män har sex med tonåringar/ungdomar?

Vuxna människor gör vad fan de vill!! Därför kan han vönta till hon fyller år så allt är grönt, fattar du?

Finns gott om 17- åriga killar med 32-34-åriga brudar för övrigt!
  • Froken Lokens
    PixieP skrev 2016-07-18 23:22:35 följande:

Vuxna människor gör vad fan de vill!! Därför kan han vönta till hon fyller år så allt är grönt, fattar du?

Finns gott om 17- åriga killar med 32-34-åriga brudar för övrigt!

Bara för att det finnu flera som gör något fel blir det inte mer rätt. Vad kan en sjuttonåring och enu trettiofyraåring ha gemensamt?
  • PixieP
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 23:25:46 följande:

Bara för att det finnu flera som gör något fel blir det inte mer rätt. Vad kan en sjuttonåring och enu trettiofyraåring ha gemensamt?

Jag förstår inte hur det är din business?
  • Anonym (Ringen)

Det låter precis som min och min killes historia TS!

Jag var 17 och han 34 när vi träffades, efter att ha börjat prata över nätet. Vi väntade väldigt länge med att gå ut med det, men å andra sidan förstod folk att vi menade allvar när vi väl gjorde det. Nu, 4 år senare är vi förlovade och väldigt lyckliga tillsammans, det var faktiskt jag som friade dessutom. Visst har folk varit skeptiska, men de som känner oss vet ju hur fästa vi är vid varandra vid det här laget, så det har varit övergående.

Dock vill jag höja ett varningens finger... det innebär en hel del svårigheter, med allt möjligt, eftersom man är på så olika nivå i livet. Familjebildande, ekonomi, saker man vill uppleva innan man stadgar sig.

Ni kanske skall sätta er ner och prata igenom det här ordentligt, se om framför allt hon är beredd att kämpa för er relation, det är ändå hon som "ger upp" lite av sitt fria liv som ungdom. Och väljer du att satsa måste också du vara beredd på att stå upp för ditt val, hon skall inte behöva känna sig som din smutsiga hemlighet.

Önskar er all lycka till hur ni än väljer att göra. Och du TS, var snäll mot henne! Precis som många säger så ÄR den känslomässiga mognadsnivån annorlunda hos en tonåring än hos en vuxen människa...

• beb3380

Det är ju också fint att när hon pensioneras kanske senare än 65 så är gubben 82, härligt att åka till Thailand med en 82 åring. Det är väl ok när båda jobbar men en ska gå hemma i 17 år innan den andra slutar jobba. När man är 82 är man kanske inte så sugen på äventyrsresor och bungijumps. Har bekanta som inte har så mobila gubbar, varken vertikalt eller horisontellt.

Svar på tråden 34 åring med 17 åring