• Smecker

Vilka komplimanger är ok att ge?

Positiv feedback rörande arbetsprestation, lojalitet och hängivenhet ger jag gärna och ofta. När det gäller personligare saker så kan jag absolut kommentera t ex när någon gjort något fint med håret, eller kanske köpt en snygg jacka eller väska eller skor. Men utöver det, absolut inte. Det passar sig inte att jag kommenterar/komplimerar personalens kroppar, eller ens kommer med kommentarer som tangerar deras personliga sfär.

Nej, kommentarer av typen "vad vackert dina blygdläppar fladdrar i vinden under den kjolen" kommer med största sannolikhet att ge dig grava problem. Jag finner det oerhört förvånande att någon i den åldern inte har lärt sig gränserna.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Maltemånsson skrev 2016-07-16 21:32:55 följande:

Lika förvånande som jag finner det att en person av din "FL-dignitet" inte inser att när jag formulerar trådstarten påvisar ytterligheterna på komplimangskalan för att få igång en diskussion.

Jaja...

Diskussion? Det existerar ingen diskussion här, det är ensidigt spel på öppet mål. Vilket någon i den åldern borde insett på förhand, särskilt om hen har någon som helst koll på vilka gränser och sociala koder som gäller i arbetslivet. Jaja..
  • Smecker
    Anonym (Helene) skrev 2016-07-17 12:40:44 följande:

Smecker, du använder ordet "personalen" , om det beror på att du är chef så är det intressant, jag tycker att gränserna är ännu strängare då. Alltså du verkar insett det så det var inte kritik, bara ett inlägg i debatten.

Jag har alltid haft samma nivå och gränser oavsett vilken position jag haft.
Svar på tråden Vilka komplimanger är ok att ge?