Inlägg från: Anonym (sinonymous) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sinonymous)

'Dottern' född i fel kropp?

det vara så att hon säger att hon är en pojke pga att hon leker med bara "killsaker" Det är ju så inpyrt att man är antingen eller om man vill leka med bilar så är man en kille vill man leka med dockor så är man en tjej. Det är ju så synd för man kan leka med vad man vill utan att vara tvungen att säga att jag är en pojkflicka eller pojke eller flicka.
    Min dotter har heller aldrig velat leka med dockor. Alla har köpt dockor till henne när hon var liten. hon kanske petade någon gång på dem men de låg bara i lådan. Hon började också säga att hon är en kille osv för att hon inte lekte med dockor. Men hon lekte aldrig med bilar heller eller typiska kill leksaker. Honvar bara aktiv och sprang runt istället och spelade mycket boll. När hon blev runt 6år och såg att andra tjejer också spelade fotboll osv så har hon mer eller mindre slutat med det. Alla ska kategoriseras in i kön beroende på vad de gillar att göra. Klart att små små barn kan bli förvirrade.

Jag tycker bara att det är bättre att lära barnen att trivas med sig själva så som de ser ut och har fötts så de inte går och blir heldeprimerade pga att de fötts i fel kön eller har fötts med för små bröst eller för stor näsa eller whatever.

Bättre att ge dem stort självförtroende så de isf orkar med att leva livet i sin kropp som den är.

Svar på tråden 'Dottern' född i fel kropp?