Inlägg från: Anonym (Vanlig mat?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanlig mat?)

Gör jag något fel?? Hjälp!

Du kan inte börja med vanlig barnmat/egen mat.då?

Dottern är.1 nu o började krångla som sjutton med flaskan vid 5 månader - kunde enbart lyckas få i henne ersättning (ibland) lm hon typ satt i babysittern. Barnamtsburkar gick dock bra (vägrade min egen mat, så klart). Pratade med vår BVC som sa att om hon ville äta så ge henne - va ändå de som va målet, hon blev lite hård i magen men annars har de ibte vart några problem

• Anonym (Vanlig mat?)

Du måste ju känna vad som är rätt för dig/er :) kan bara säga hur vi gjorde.

Men vi började ge portioner (så länge hon själv visade intresse, annars erbjöd vi flaska efter, vilket hon sällan tog, eller så pröva vi med mat lite tätare under dagen) vid 5-5.5 månader, fick i henne så mycket mer än med flaskan. Ersättning fick hon till kvällen då hon va i en dvala mellan vaken o sovande o då gick de bra.

Och man kan ju ge hela portioner från 6månader vilket är om typ 2v för er?

Man ska väl introducera gluten försiktigt, men de finns de ju av i välling så har ert barn druckit de lite så kan de ju knappt spela stor roll.

Idag är hon strax över året och käkar de mesta - även min mat(yey!!), vällingen har hon kommit att gilla på kvällen när hon är trött

Svar på tråden Gör jag något fel?? Hjälp!