Cyanea skrev 2016-07-17 16:32:16 följande:
Så om jag tror att jag har feber så får kroppen feber? Och om jag tror att jag har cancer så får jag det? Magsjuka? Diabetes?
Det är väldigt olika saker att uppleva att man har symptom och att fysiskt ha symptom. Visst kan man bli ovanligt medveten om saker man annars inte tänker på när man letar efter det, t.ex. illamående och trötthet, men för den sakens skull betyder det inte att hjärnan sträcker ut tankarnas tentakler genom kroppen och skapar problem som inte fysiskt finns.
Nu försöker du ju bara hitta situationer där det är omöjligt. Men jag har faktiskt varit med om det själv! Jag var livrädd att ha ALS och fick synliga muskelryckningar som är täcken på ALS. Dem syntes tydligt och familj och vänner såg dem. Hjärnan kan orsaka enormt mycket!
Det finns personer som blivit så psyka psykiskt att de blivit förlamade, fått Svåra smärtor, huvudvärksproblematik och mycket mer.
Illamående, huvudvärk, smärtor/molande värk i livmodern mm är definitivt inte omöjligt för hjärnan att skapa.
Andra symtom som tydligare ådror osv är mycket möjligt bara större uppmärksamhet som kan göra att man lägger märke till det mer det har jag också tyckt mig se när jag inte varit gravid.