Skengravid?
När jag inte varit gravid och haft symtom har jag varit osäker. När jag varit gravid och haft symtom har jag varit säker att jag varit gravid.
Dock tror jag inte på de som påstår sig ha massa symtom långt innan ägget ens fäst mm.
När jag inte varit gravid och haft symtom har jag varit osäker. När jag varit gravid och haft symtom har jag varit säker att jag varit gravid.
Dock tror jag inte på de som påstår sig ha massa symtom långt innan ägget ens fäst mm.
Jag gillar inte riktigt uttrycket "skengravid". För mig låter det som att hjärnan blir påverkad av ens barnönskan och går bananas och påverkar kroppen rent fysisk. Tankens kraft är stor, men inte på det sättet.
De vanliga tidiga gravsymptomen beror på ett hormon som heter progesteron. Detta hormon utsöndras även vid helt vanlig ägglossning, så fram tills strax före mens är hormonerna helt identiska. Det är alltså omöjligt att se skillnad på tidiga gravsymptom och vanliga ÄL-symptom för de beror på precis samma sak och känns alltså på precis samma sätt. Jag skulle säga att det du upplever är symptom efter en lyckad ägglossning.
Lycka till!
Så om jag tror att jag har feber så får kroppen feber? Och om jag tror att jag har cancer så får jag det? Magsjuka? Diabetes?
Det är väldigt olika saker att uppleva att man har symptom och att fysiskt ha symptom. Visst kan man bli ovanligt medveten om saker man annars inte tänker på när man letar efter det, t.ex. illamående och trötthet, men för den sakens skull betyder det inte att hjärnan sträcker ut tankarnas tentakler genom kroppen och skapar problem som inte fysiskt finns.
Blödande tandkött då :/?