Sova ut
Vill han inte att du ska få sova ut kan du ju börja med att väcka honom när han sovit lika många timmar som du sovit den natten. Kanske problemet blir det tydligare för honom om ni delar erfarenheten av sömnbrist...
Vill han inte att du ska få sova ut kan du ju börja med att väcka honom när han sovit lika många timmar som du sovit den natten. Kanske problemet blir det tydligare för honom om ni delar erfarenheten av sömnbrist...
Fast, om TS sambo lägger sig kl. 5 (eller fyra som det enligt TS var i natt) och han sedan får sova tills han själv vaknar (mellan 11.00-13.00) så får han ju 6-8h sammanhängande sömn. Själv skriver TS att hon ex.vis inatt hjälpte till med sonen till kl. 01.00 och sedan fick gå upp klockan fyra när sambon kände att han behövde sova.
Varför tycker du att den arbetslöse mannen har så mycket större rätt till sömn än TS när hon jobbar?
Jag lovar att om man ska sova så blir man bara tröttare , kroppen behöver sammanhängande sömn o det får ju du idag o inte han .
Fast, hon önskar ju få den timman just när hon har jobbhelg, då hon inte kan gå och lägga sig tidigare när hon jobbar på kvällen.
Eftersom hon verkar vara så generös gentemot sin partner för att tillgodose hans sömnbehov (alltid låter honom sova tills han vaknar) förstår jag inte varför du skall klandra henne när hon vill få chans att sova en timma extra när hon dessutom jobbat -han kan ju ta igen det med råge alla andra morgnar när han får sova ut.
Det gör jag inte men läs ts inlägg så ändras det hela tiden med tider .
Ett barn bör inte behöva två vakna föräldrar tex , ts kan lägga sig tidigare på kvällen , så får dom lika många timmar .
Ts kräver 1 timme mera sömn i MÅNADEN o det går o lösa ganska lätt med att lägga sig en timme tidigare en kväll i mån
Om det är vad hon önskar så får vi väl förutsätta att hon är nöjd med den sömnmängden. Och det gör ju att det finns ännu mindre anledning att hävda att hon borde ändra sig istället för att hjälpa henne med förslag på hur hon kan få sin sambo att gå henne till mötes med den där ynka timman eftersom han får sova ut alla andra dagar.
Fast ts blir knappast utsövd av en timme till sömn när hon jobbar o en gång i månaden