Mamma kräver mig på pengar!?
Och vad hände med försörjingsplikten. ? Hon ska förörja MIG tills jag går ut gymnasiet.
För att få rätt till bostadstillägg måste man uppge en boendekostnad eftersom beräkning sker på den hyreskostnad+el man har.
För att du ska ha rätt till bostadstillägg har du eller din mamma uppgett vad din del av bostadskostnaden är så då ska du också betala den summa ni har uppgett till försäkringskassan dessutom ska du betala dina kostnader för mat och övriga gemensamma hushållskostnader.
Oerhört konstigt att ingen verkar begripa att detta aktivitetsstöd är lika för alla som inte arbetat innan för att de har en funktionsnedsättning denna ersättning är till för att betala hyra och alla andra kostnader, räcker inte dessa pengar så får man bostadstillägg beviljat. Är man 2 i bostaden så ska man betala halva kostnaden var och får då använda en del aktivitetsstödet plus bostadstillägget.
Föräldern i detta fall kan välja att skaffa sig en mindre bostad och inte låta den som inte vill betala vad det kostar att och vad mat och övrigt kostar kvar och istället skaffa sig ett eget boende.