Inlägg från: Anonym (Ni är blinda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ni är blinda)

Mamma kräver mig på pengar!?

Jag tycker att en massa av er stirrar er blinda på konsumentverkets matsiffor...

Jag är 29 och bor med min mamma som är 50 och per månad så lägger jag runt 1700-2100 i mat, städ, hygien för oss båda två och då äter vi ändå kött nästan varje dag och hämtmat/utemat en gång i veckan eller varannan vecka.

• Anonym (Ni är blinda)
    Anonym (Lögn) skrev 2016-07-21 20:36:59 följande:
    Det där påståendet tror jag att du skarvar på... Inte ens om ni äter danskt skitkött som kommer från plågade grisar och dricker eldorados kaffe så kan ni äta frukost, lunch och moddag samt betala för toalettpapper och torktrasor, tamponger och bindor, diskmedel, hudkräm, shampo och tvål osv för 55-69 kronor per dag. Eller så äter ni väldigt näringsfattigt. Bara var sin frukt kostar ca 5 kronor per styck. Billiga toarullar har ett lager strävt papper som man får sår i ändan av men visst kan man tycka att det är okej...
    Exempel på basvaror jag köpte i Juni månad:

blandfärs 1,8kg/paket 2 paket för 49kr per kg.
    kyckling 2kg/paket 2paket för 59kr per paket.
    falukorv 1kg/paket 3paket för 22kr per paket.
    ris 10kg/paket för 199kr.
    potatis 3kg för 7kr per kg.
    pasta 6kg för 10kr per kg.

Lägg sen till morötter (7kr/kg) och passerad tomatpuré (10kr/500g) att dryga ut blandfärsen och falukorven med som ännu ett exempel. Gul lök till det blir 15kr för 4 stora lökar och en lök räcker till 2 måltider.
  • Anonym (Ni är blinda)
    Anonym (Pippa) skrev 2016-07-23 03:15:22 följande:
    Det är tidskrävande att leva snålt.

Levde ett tag extremt billigt. Gick till olika affärer för att hitta lägsta priset på allting och olika erbjudanden. Bakade eget bröd och gjorde långkok. Var tvungen till det eftersom jag gick på försörjningsstöd. Men då hade jag också all tid i världen att leta, fixa och dona eftersom jag var sjukskriven. Nuförtiden jobbar jag och har familj. Har inte tid att slösa bort 30 minuter extra i jakten på säsongens råvaror och billigaste köttfärsen.
    Jag letar inte heller.
    Jag bara går till närmaste Nettoaffär och köper det jag behöver.
    Den ligger 5min gångväg bort.
    Bröd äter jag inte mer än en limpa i månaden och den kostar 23kr för runt 20-25 skivor.
    Långkok har jag aldrig gjort.
Svar på tråden Mamma kräver mig på pengar!?