Hur många gånger har era barn satt i halsen?
Vårt enda barn (just nu iaf) på 15 månader har satt i halsen hela 3 gånger. Det kan ju inte va normalt?!
Nu går man ju runt med en skräck varje gång något ska ätas även om jag tvingar mig hantera måltider normalt så klart.
Känner sig ju rätt värdelös som mamma också för för många kanske det aldrig ens har hänt ... Eller har det? En eller flera gånger?
Första gången h*n 7 månader och fick en bit äpple trots att jag sagt Nej. Jag var där och råkade vända mig i samma sekund som det hände.
Reagerade sjukt snabbt och gjorde allt rätt, biten kom upp men dem känslor jag kände då vill man ju inte önska någon.
Andra gången fick h*n tag på en bit godispapper och svalde det nog på vägen men all slem gjorde allt så mycket värre. Vi åkte direkt in till akuten.
Tredje gången var en bit frukt som hamnade fel men då var inte jag hemma utan pappan med hans släkt som snabbt reagerade och ja, vände upp och ner i knät som jag fick höra. Biten kom upp..
Kom på en till faktiskt .. Fan! Pappan matade och en liten kvarglömd bit paprika fastnade. Han fick snabbt upp den men var riktigt chockad och besvärad.
Herregud, fyra gånger.
Hoppas det var det sista alltså.