• Anonym (Trude)

    Kramas/myser andra par?

    Min sambo är av uppfattningen att bara nykära kramas och bara tonåringar hånglar. Vi brukade ligga sked innan vi somnade förut men det har upphört och han vill inte att jag tar i honom alls nästan. Det blir kanske en snabb puss när vi skiljs och när vi möts. Resten av tiden blir han irriterad om jag visar att jag vill mysa. Skulle mest av allt bara ligga i hans knä och bli kliad i håret men det känns så långt borta att det inte är nån idé att tänka på det. Vi har det jättebra annars så vill inte lämna, vill ju bara bli kramad av honom och ingen annan. Han säger att nästan inga par kramas och myser och att jag är klängig och tjatar och är jobbig.

  • Svar på tråden Kramas/myser andra par?
  • Gung Ho
    Anonym (Trude) skrev 2016-07-21 21:11:55 följande:

    Om jag frågar om han älskar mig blir han irriterad och säger att det är självklart. Jag frågar kanske en gång i månaden sådär gulligt ni vet, men han blir pressad. Frågar bara när vi är i rätt mode så att säga.. Känner sig ofta pressad och tvingad till saker. Är ofta sur och arg och är han glad kan han vända tvärt om jag gör fel eller säger fel. Är väldigt spänd i hans närhet och undviker massa saker. Vill nog inte vara med honom trots allt. Det blir inte bättre direkt, hur mycket jag än aktar mig. En dålig dag får jag inte ha, då blir han jättearg. Mitt jobb är fel och ja, det är inte mycket som är rätt med mig. Vet inte varför han vill vara med mig, som han verkar tycka så jävla illa om.


    Man skall självklart vara lugn och känna sig älskad och uppskattad i ett förhållande. Efter många år kanske det inte är lika hett varje dag. Men man får inte tappa bort själva kärnan i förhållandet, kärleken! För att den skall hållas levande behöver vi bekräfta varandra genom ord och fysisk beröring.
    Det säger väl sig själv att om man blir irriterad av att ens partner vill ha ömhet och kärlek så kanske man inte är på rätt plats!
  • Anonym (..)

    Jag och min man har varit gifta i 25 år ..vi håller alltid varandra i handen lite innan vi somnar eller jag ligger på hans arm lite.. Vi kramas flera ggr om dagen och min man är egentligen inte den kramiga typen men han har liksom vant sig. Min farmor och farfar som var gifta i 64 år höll alltid varandra i handen när de var ute och gick och farfar smekte alltid farmor på kinden när han hick ngn stans

  • Anonym (...)
    Anonym (Trude) skrev 2016-07-21 21:11:55 följande:

    Om jag frågar om han älskar mig blir han irriterad och säger att det är självklart. Jag frågar kanske en gång i månaden sådär gulligt ni vet, men han blir pressad. Frågar bara när vi är i rätt mode så att säga.. Känner sig ofta pressad och tvingad till saker. Är ofta sur och arg och är han glad kan han vända tvärt om jag gör fel eller säger fel. Är väldigt spänd i hans närhet och undviker massa saker. Vill nog inte vara med honom trots allt. Det blir inte bättre direkt, hur mycket jag än aktar mig. En dålig dag får jag inte ha, då blir han jättearg. Mitt jobb är fel och ja, det är inte mycket som är rätt med mig. Vet inte varför han vill vara med mig, som han verkar tycka så jävla illa om.


    För mig skulle det vara en form av psykisk misshandel att bli behandlad på det viset.

    Har du frågat honom rätt ut någon gång, varför han ens vill vara med dig om du nu aldrig kan göra eller vara rätt?
  • Anonym (20 år)
    Anonym (..) skrev 2016-07-21 22:26:34 följande:

    Min farmor och farfar som var gifta i 64 år höll alltid varandra i handen när de var ute och gick och farfar smekte alltid farmor på kinden när han hick ngn stans


    Kärlek! <3
  • Anonym (217)

    Utan mys är man ju typ som kompisar bara. Eller som kk om man ligger då och då också.

    Nej utan kramar och mys skulle jag lämna.

  • Anonym (S)

    Mina föräldrar har varit ihop i 25 år, har sex barn tillsammans och pussas och kramas fortfarande i vardagen. Under lördagsmyset hemma i soffan sitter de ofta nära och kramas, de pussas ofta spontant och har ett allmänt kärleksfullt sätt att behandla varandra. Det är även så jag själv vill ha det i framtiden, varför ska man annars vara i ett förhållande? Det är min åsikt iaf :)

  • hurtänktedunu

    självklart myser man. vi har vart tillsammans i 7 år och gifta i tre. Jag får alltid somna på min mans arm medan han håller om mig. varje kväll om jag inte lägger mig före då.
    på kvällarna sitter vi oftast och kollar på serier eller film och sitter tätt ihop i soffan och kramas. hångla upp varandra kan vi göra spontant i köket om vi går förbi varandra ;)
    pussar och kramar är viktiga och även sexlivet.

  • Anonym (Nja)

    Hånglar och kysser varandra passionerat gör vi verkligen inte, blir lite kyssande i samband med sex. Annars pussas vi och kramas mest.

    Men däremot om vi ligger i soffan så killar vi alltid på varandra eller kramas. Han är bättre på att stryka på mig och så när vi ligger stilla, men jag ger ofta små kramar och pussar när vi är gör saker ute, eller klappar honom när vi sitter i bilen eller så. Små fysiska bekräftelser ger vi iaf varandra många gånger per dag.

  • AnooYoo

    Alla gillar inte närhet.

    Särskilt inte om det är ett krav och någon kallar det för mys.

  • Jill 79

    Vi hånglar , kramas eller gosar typ aldrig anat än vid sex. Vi är bara inte såna personer. Eller ibland tvingar jag honom att klia min rygg. Vi är inte heller såna som säger att vi älskar varandra hela tiden. Däremot är vi båda mycket mer känslosamma mot baren. De får kramar och pussar och höra att vi älskar dom.

  • aleakim

    Vi har det också sådär, som du beskriver i ts. Men jag är som din sambo och maken som dig.

    Jag undviker mer eller mindre helt beröring, dels är jag inte så mycket för sådant men dels har jag inte speciellt mycket känslor kvar för honom. Innan de svalnade var jag betydligt bättre på att kramas och ge närhet dock, nu hittar jag mest ursäkter för att slippa.

    Sorgligt är det och det är dags att ta tag i det där, men det är lättare sagt än gjort.

  • Anonym (Japp)

    Ja det kommer vi nog aldrig sluta med men än har vi ju bara varit ihop i tre år. Är fortfarande som nykära.
    Så ja han har fel i att man bara gör det i början

  • Anonym (Tjej-sambo)

    Nej bara om det vankas sex.. Då är han både gosig och kärleksfull. Annars när man försöker kramas får man ett "vad vill du? " som respons... :(

Svar på tråden Kramas/myser andra par?