Inlägg från: TvillingSjälar8791 |Visa alla inlägg
  • TvillingSjälar8791

Dejta samma sjärntecken - går det ens?

Hej kära FL-are jag har ett stort intresse av zodiaken men nu känner jag mig lite bortkommen. För första gången i mitt liv dejtar jag nån med samma stjärntecken som jag själv (jag är tvilling). Allt verkar bra än så länge, han är intelligent, rolig, charmig och lätt att umgås med.

Men nu tänker jag att man kanske tar ut varandra med tiden och att vi kanske kommer framhäva varandras dåliga sidor. Allt verkar ju så bra men jag kan inte låta bli att va orolig.

Har ni nån erfarenhet av att dejta samma stjärntecken som er själva? Hur gick det?

Tacksam för svar!

tvilling, zodiak, dejtingtips
  • Svar på tråden Dejta samma sjärntecken - går det ens?
  • TvillingSjälar8791

Tack för alla svar.

Jag förstår att alla inte tror på astrologi lika mycket som jag men syftet med den här tråden var att få hjälp med mitt problem just ur ett astrologisk perspektiv och min förhoppning var att vi kanske kunde prata lite om relationer mellan olika stjärntecken överlag.Jag tycker det känns onödigt att så många har en så trångsynt inställning till detta, är det inte mina känslor som räknas? Jag är bara rädd att jag ska bli sårad och vill inte utsätta mig för det i onödan om jag kan undvika det.

• TvillingSjälar8791
    Fjäril kär skrev 2016-07-22 07:08:09 följande:

Hittar inte artikeln jag söker, tror det var den kända Benny Rosenquist som förklarade och varnade för faran med zodiaken. Att man omedvetet uppfyller sin egen profetia.

.

Om tex det i stjärnorna står att två lika tecken inte är kompatibel så kommer man omedvetet låta de negativa energierna påverka en så att det BLIR ett förhållande som inte håller. Då är det inte stjärnorna som styr utan du själv.

Fast... När jag kollade på hans hemsida stod det inget om zodiaken utan bara om änglar och guider och sånt nonsens tror jag verkligen inte på. Min kille är inte död, jag behöver inte tips från ett medium.
  • TvillingSjälar8791
    Mee skrev 2016-07-22 00:44:07 följande:

Både jag och min sambo är född i tvillingens tecken. Vi har varit ett par i snart 6 år och har 2 barn ihop. Än så länge går det bra :)

Han är förövrigt min själsfrände :)

Å va roligt för er att ni hittat varandra, Hur upplever ni att ni är som tvillingar tillsammans?

Asirna skrev här nånstans att det kan skilja mycket beroende på vilket måntecken man är född i också så det skulle också va intressant att veta vilka måntecken ni är födda i.

• TvillingSjälar8791
    Asirna skrev 2016-07-22 03:29:12 följande:

Enligt astronomin går inte jag och mina kille ihop alls, lejonen tröttnar fort på de känsliga fiskarna, enligt sol tecknet.

Men vi är tsm 2,5 år senare.

Man ska inte bara kolla på sol tecknet utan också sitt mån tecken, en vän till mig är jätte duktig på detta, så kolla upp ditt mån tecken och din killes! :)

Men dumpa inte någon pga deras stjärntecken, inte alltid det stämmer, ändå tror jag på det väldigt mycket också.

Hej det låter mkt intressant! Jag har månen i tvillingarna (jag vet!), han har vågen. Menar du att du kan kolla detta med din kompis? Det vore verkligen jättesnällt!

Svar på tråden Dejta samma sjärntecken - går det ens?