• TvillingSjälar8791

Dejta samma sjärntecken - går det ens?

Hej kära FL-are jag har ett stort intresse av zodiaken men nu känner jag mig lite bortkommen. För första gången i mitt liv dejtar jag nån med samma stjärntecken som jag själv (jag är tvilling). Allt verkar bra än så länge, han är intelligent, rolig, charmig och lätt att umgås med.

Men nu tänker jag att man kanske tar ut varandra med tiden och att vi kanske kommer framhäva varandras dåliga sidor. Allt verkar ju så bra men jag kan inte låta bli att va orolig.

Har ni nån erfarenhet av att dejta samma stjärntecken som er själva? Hur gick det?

Tacksam för svar!

tvilling, zodiak, dejtingtips
  • Svar på tråden Dejta samma sjärntecken - går det ens?
  • blairw
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-22 03:04:54 följande:

Jag vet.

Haha skönt att höra :)
  • Asirna

Enligt astronomin går inte jag och mina kille ihop alls, lejonen tröttnar fort på de känsliga fiskarna, enligt sol tecknet.

Men vi är tsm 2,5 år senare.

Man ska inte bara kolla på sol tecknet utan också sitt mån tecken, en vän till mig är jätte duktig på detta, så kolla upp ditt mån tecken och din killes! :)

Men dumpa inte någon pga deras stjärntecken, inte alltid det stämmer, ändå tror jag på det väldigt mycket också.

• Fjäril kär

Hittar inte artikeln jag söker, tror det var den kända Benny Rosenquist som förklarade och varnade för faran med zodiaken. Att man omedvetet uppfyller sin egen profetia.

.

Om tex det i stjärnorna står att två lika tecken inte är kompatibel så kommer man omedvetet låta de negativa energierna påverka en så att det BLIR ett förhållande som inte håller. Då är det inte stjärnorna som styr utan du själv.

• Dorian Ertymexx
    LauraPalmer skrev 2016-07-22 11:07:17 följande:
    Mina föräldrar är oxar båda två och har levt tillsammans i över 30 år.
    Och de fick ett människobarn??? :-O

(Förlåt, kunde inte låta bli)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Aikido
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-22 17:38:47 följande:
    Och de fick ett människobarn??? :-O

(Förlåt, kunde inte låta bli)
    Oxar är väl kastrerade hanar så jag tippar på adoption eller kidnappning i detta fallet.
  • TvillingSjälar8791
    Fjäril kär skrev 2016-07-22 07:08:09 följande:

Hittar inte artikeln jag söker, tror det var den kända Benny Rosenquist som förklarade och varnade för faran med zodiaken. Att man omedvetet uppfyller sin egen profetia.

.

Om tex det i stjärnorna står att två lika tecken inte är kompatibel så kommer man omedvetet låta de negativa energierna påverka en så att det BLIR ett förhållande som inte håller. Då är det inte stjärnorna som styr utan du själv.

Fast... När jag kollade på hans hemsida stod det inget om zodiaken utan bara om änglar och guider och sånt nonsens tror jag verkligen inte på. Min kille är inte död, jag behöver inte tips från ett medium.
  • TvillingSjälar8791
    Mee skrev 2016-07-22 00:44:07 följande:

Både jag och min sambo är född i tvillingens tecken. Vi har varit ett par i snart 6 år och har 2 barn ihop. Än så länge går det bra :)

Han är förövrigt min själsfrände :)

Å va roligt för er att ni hittat varandra, Hur upplever ni att ni är som tvillingar tillsammans?

Asirna skrev här nånstans att det kan skilja mycket beroende på vilket måntecken man är född i också så det skulle också va intressant att veta vilka måntecken ni är födda i.

• Fjäril kär
    TvillingSjälar8791 skrev 2016-07-22 21:34:27 följande:

Fast... När jag kollade på hans hemsida stod det inget om zodiaken utan bara om änglar och guider och sånt nonsens tror jag verkligen inte på. Min kille är inte död, jag behöver inte tips från ett medium.

Om du tror på zodiaken borde du även reagera på änglar och guider eftersom de också används i samma syfte och även påverkar oss människor.

Oavsett så handlar det om att inte dra till sig negativ energi så tecknen påverkas av dina egna handlingar.

Och det är inte Benny som skrivit artikeln, han var med i en tidning och kommenterade om zodiaken och just uttalade sig om det jag skrev i tidigare inlägg. Du kan själv stöta bort en bra matchning genom att tro att två tecken inte är kompatibel.
  • TvillingSjälar8791
    Asirna skrev 2016-07-22 03:29:12 följande:

Enligt astronomin går inte jag och mina kille ihop alls, lejonen tröttnar fort på de känsliga fiskarna, enligt sol tecknet.

Men vi är tsm 2,5 år senare.

Man ska inte bara kolla på sol tecknet utan också sitt mån tecken, en vän till mig är jätte duktig på detta, så kolla upp ditt mån tecken och din killes! :)

Men dumpa inte någon pga deras stjärntecken, inte alltid det stämmer, ändå tror jag på det väldigt mycket också.

Hej det låter mkt intressant! Jag har månen i tvillingarna (jag vet!), han har vågen. Menar du att du kan kolla detta med din kompis? Det vore verkligen jättesnällt!

• SupersurasunkSara

Det finns ju olika aspekter att ta hänsyn till.

När ni är födda tex.  Hur stod månen, hur stod solen och en massa annat.

Dessutom måste ni ta i beaktande om ni VILL detta. VILL ni leva resten av era liv ihop så får ni det att fungera. Tankar styr mer än man tror.

När jag gick igenom min bekantskapskrets och kollade vilka jag gillade mest osv så visade det sig att de stjärntecken jag är mest kompatibel med enligt astrologin. Dock så beror det till viss del på vilken sida/ i vilken bok man läser .

VILL ni så kan ni.

• Asirna
    TvillingSjälar8791 skrev 2016-07-22 22:08:57 följande:

Hej det låter mkt intressant! Jag har månen i tvillingarna (jag vet!), han har vågen. Menar du att du kan kolla detta med din kompis? Det vore verkligen jättesnällt!

Du kan till och med kolla upp detta själv.

Vi har dock inte bara två stjärn tecken utan vi har lite från flera olika tecken :)

Men det är solen och mån tecknet som avgör om vi passar ihop med någon eller inte.
    Jag ska läsa mig och min partner igen då jag har glömt det sen jag läste det :)

Här är länken på sidan jag använde mig av :)

astroguide.se/

Sedan i mitt tecken, fiskarna, så är min perfekta matchning just en fisk, men alla tecken är ju olika :)
  • LisenB

Jag och min man är båda stenbockar (8-13 jan) och vi har varit tillsammans i 8 år nu. Vi har faktiskt fått frågan "hur det funkar att va tillsammans"..

• magplask

Mitt soltecken är vattuman men jag känner igen mig mycket mer i mitt måntecken som är tvilling, så allt är ju inte svart eller vitt :) Veckorevyn har en jättebra astroblogg!

• Aikido
    gahadas skrev 2016-07-23 08:45:01 följande:
    Alltså hur många här tror egentligen på all denna bullshit?
    Men är vi inte lite sådana vi människor? Vill gärna ha någonting att tro på. Gudomliga väsen, övernaturliga ting, politiker.
  • äldreochklokare

det är nog bättre du går in på ett forum med bara fokus på den här typen av frågor. Det finns om du googlar 

• varje

Jag vill gärna tipsa om denna sida som räknar ut din kombination västerländsk/kinesisk stjärntecken. 

När jag läser om dessa kombinationer tycker jag det stämmer exakt på mig och individerna i min familj. Leta i listan eller använd dig av genvägar på vänster sida. Berätta gärna vad du tyckte och vilket djur du fick i din kombination. 

Jag är kameleont vilket stämmer mycket bra på mig då jag är både extrovert och introvert och svår att få grepp om. Jag är annorlunda, rolig och egen. Min man är till min stora förtjusning en kamel. Han är tålmodig, stark och envis. Han tuffar på i livet och bär mig samtidigt om det så behövs.

Hoppas ni gillar era djur.

http://www.primalastrology.com

Svar på tråden Dejta samma sjärntecken - går det ens?