• anne75

    Gravid!

    Hej! Är en trebarnsmamma som väntar mitt fjärde barn, fick ta prover och de visade sig att ja har  underfunktion av min sköldkörtel, låg ämnesomsättning. Så nu får ja äta levaxin, ja har hört att de är ganska alvarligt det här för barnet. Nån som vart med om det själv eller vet av nån annan?

  • Svar på tråden Gravid!
  • Angelixaa

    Hallå!

    När jag va gravid fick jag veta i v 11 (1 v efter inskrivningen) att jag hade problem med samma och att de hade skrivit ut levaxin som jag skulle hämta på Apoteket. Jag frågade min barnmorska som jag då hade och de enda jag fick veta om de va att barnet kunde bli påverkat om jag inte åt medicinen , på vilket sätt fick jag aldrig veta. Har aldrig hört att det är allvarligt för barnet men att de kan ställa till med problem att bli gravid däremot samt att de ökar missfallsrisken. Hoppas du får tag på bättre information än vad jag kanske hade att ge !

  • Mika86

    Har inte heller så mycket info. Är iaf gravid i v 36 nu, fick börja med levaxin i v 10-11 (blev tillbakaflyttad 2 veckor på rul sen) Det jag vet är att bebisen kan bli tillväxthämmad o man få lättare mf

  • anne75
    Mika86 skrev 2016-07-22 22:08:06 följande:

    Har inte heller så mycket info. Är iaf gravid i v 36 nu, fick börja med levaxin i v 10-11 (blev tillbakaflyttad 2 veckor på rul sen) Det jag vet är att bebisen kan bli tillväxthämmad o man få lättare mf


    Hej! Hej tack för svar ???? men måste fråga rul och mf vad är det förkortningar på?
  • Moorii

    Rul är rutinultraljud och mf är missfall. Många förkortningar att hålla reda på, helt klart :)

  • anne75
    Moorii skrev 2016-07-24 16:57:47 följande:

    Rul är rutinultraljud och mf är missfall. Många förkortningar att hålla reda på, helt klart :)


    Gick de bra för dej?
  • Moorii
    anne75 skrev 2016-07-24 18:08:23 följande:

    Gick de bra för dej?


    Absolut! Åt levaxin redan innan jag blev gravid, fick öka dosen efter, i vecka 11-12. Nu i vecka 41, väntar på att lillen ska komma ut.
Svar på tråden Gravid!