• Anonym (Orkar inte)

Sambo har börjat ta heroin, IGEN! Vad göra?

I 3 år har jag fått leva på detta vis med fanskapet.

Drogerna tar över honom helt, speciellt när han tar heroin.

Jag har både blivit misshandlad psykiskt & fysiskt av honom. Men det är ju drogerna som talar, ändå är det ingen ursäkt tycker jag.

I natt försvann han efter att han har tagit ut pengar.

Vart sov han? Det vet bara han.

Mobilen är avstängd och vi har varit här förr. Han dyker sen upp igen när pengarna tagit slut, och då blir det ett liv här, han tjafsar och tjafsar, till slut får jag alltid ringa polisen.

Jag orkar inte med detta mer.

Vad gör man?

• Svar på tråden Sambo har börjat ta heroin, IGEN! Vad göra?
  • Pentra

Det enda din sambo älskar och bryr sig om är uppenbarligen knarket och dina pengar. Vad du skall göra? Det är väl ganska solklart; göra slut, såklart. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (wq)

du kan nog inget göra. Bara ta hand om dig själv och ditt eget liv och det gör du nog bäst utan honom. Kommer han inte till insikt så är det mkt svårt hjälpa.

• Maac

Det finns inget råd att ge förutom att göra slut.

• Anonym (Orkar inte)

Gissa vem som kom hem precis när jag städade?

Hans ögon var blod röda och han är mycket påverkad. Direkt när han steg in började han att kontrollera mig. Han ville veta om jag varit otrogen.

Vänta lite nu. Är det han eller jag som försvann under en hel natt????

• Anonym (L)

Jaha Mhm jaja jaaa så attttt mmh näää jojo jaja

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2016-07-23 15:42:23 följande:

Gissa vem som kom hem precis när jag städade?

Hans ögon var blod röda och han är mycket påverkad. Direkt när han steg in började han att kontrollera mig. Han ville veta om jag varit otrogen.

Vänta lite nu. Är det han eller jag som försvann under en hel natt????

Kanske dags att omvärdera ditt tidigare val?
  • Anonym (Bryt idag)

Du måste bryta. Det kommer aldrig bli bättre om han inte själv vill förändra sitt liv.
    / dotter till missbrukare som fortfarande lever i skiten
    / syster till tjej som var heroinist, hon tog sig ur efter många år men är skadad i hjärnan

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Bryt idag) skrev 2016-07-23 16:37:06 följande:

Du måste bryta. Det kommer aldrig bli bättre om han inte själv vill förändra sitt liv.

/ dotter till missbrukare som fortfarande lever i skiten

/ syster till tjej som var heroinist, hon tog sig ur efter många år men är skadad i hjärnan

Åh !! Nu hittade jag massor med heroin rester på honom. Fyfan!

Jag ville se det men han blev mycket våldsam och sa att han kommer betala en knarkare som ska mörda mig i natt.

Vad fan ska jag göra?????
  • Anonym (Lämna)

Det finns bara en sak du kan göra: Lämna!

Förstår att det är svårt, du är antagligen medberoende. Men du måste sätta ner foten och lämna honom. Han kommer aldrig att ändras, för han vill inte det. Du måste ta kontrollen över ditt liv och inte anpassa dig efter en narkoman.

Ring polisen. Byt lås. Packa hans saker och ställ dem utanför dörren, han har uppenbart någon annanstans han kan sova. Är du orolig för ditt liv: Kontakta kvinnojouren.

Du är värd så mycket mer än detta.

Lycka till!

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Lämna) skrev 2016-07-23 18:15:20 följande:

Det finns bara en sak du kan göra: Lämna!

Förstår att det är svårt, du är antagligen medberoende. Men du måste sätta ner foten och lämna honom. Han kommer aldrig att ändras, för han vill inte det. Du måste ta kontrollen över ditt liv och inte anpassa dig efter en narkoman.

Ring polisen. Byt lås. Packa hans saker och ställ dem utanför dörren, han har uppenbart någon annanstans han kan sova. Är du orolig för ditt liv: Kontakta kvinnojouren.

Du är värd så mycket mer än detta.

Lycka till!

Polisen tog med honom direkt. Jag filmade alltid på familj. Innan dom tog med honom sa han att jag kommer få för detta i framtiden.
  • Anonym (Lämna)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2016-07-23 18:36:07 följande:

Polisen tog med honom direkt. Jag filmade alltid på familj. Innan dom tog med honom sa han att jag kommer få för detta i framtiden.

Bra! Då vet du vad du ska göra nu. Följ mina råd ovan. Han är inte värd dig!
  • klyban

Låter som denna människan har en hel drös med diagnoser.
    Då med tanke på beteende och det fysiska och psykiska misshandeln.

Sen vet jag inte varför du frågar om vad du ska göra.
    Är inte det självklart, så är det bara stanna och se glad ut.

• Anonym (K)

Är du säker på att det är heroin han tar och inget annat? Tycker inte hans beteende stämmer in med just heroin?

Heroin gör en trött och lugn, man vill bara softa och sitta still i sitt rus, våldsam är nog det sista man blir. Tycker det låter mer som crystal meth, då blir man paranoid och misstänksam och även våldsam.

Hur som helst, det är ju ganska solklart att du måste dumpa honom. Särskilt om det finns barn med i bilden. Lämna och låt han leva sitt egna liv bäst han vill.

Svar på tråden Sambo har börjat ta heroin, IGEN! Vad göra?