Hjälp med akne
Hej! Så nu hade jag tänkt och skriva om min akne eftersom jag har nu haft det i snart 3 år och kan inte bli av med det. När jag var 13 år började jag få finnar lite där och där på ansiktet, sedan började jag få fler och fler, som också lämnade ärr efter sig. Med ärr så menar jag en ungefär ljus lila färg som ett märke där finnen har varit om ni förstår vad jag menar. Så det första jag började med var basiron som jag använde i fler månader men hjälpte såklart inte, så nästa steg var läkaren. Hos vårdcentralen fick jag ut duac som är någon slags anitibiotika kräm, som inte hjälpte heller. Eter det fick jag massa andra mediciner så jag tänker bara skriva upp istället för att berätta om dom. Jag fick tetralysal, epiduo, abboticin, dalacin och differin. Såklart använde jag inte alla samtidigt men det är dessa jag har använd. Nu sitter jag här efter snart 3 år med olika slags mediciner och fortfarande har jag kvar akne. Jo vad är mitt enda alternativ? Roaccutan eller isotretinoin som den heter nu. Jag vill verkligen inte ta den pga alla biverkningar och jag vill absolut inte riskera min kropp för såna allvarliga biverkningar, ändå om det inte händer alla så finns det fortfarande en risk som jag inte vågar ta. Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag kan bokstavligen inte göra något annat!! Vet ni något annat som kan hjälpa mot akne? Jag har hört om vitamin b5 men vet ej om det kommer funka?! Så snälla jag ber er att skriva något som kan hjälpa mot akne förutom roaccutan!!!