Inlägg från: Eloons |Visa alla inlägg
  • Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Eloons
    iris b skrev 2016-07-24 21:07:28 följande:

Hej! Jag plussade igår 23/7, två dagar före bim, och har bf 5 april enligt mina uträkningar. ????

Hej! Va kul! Jag har använt Natural Cycles och enligt appen har jag BF 5 april jag med! :)
  • Eloons
    Norbottensfia skrev 2016-07-24 21:15:36 följande:

Hej! Är helt ny på denna sida, 30 år gammal fr Norrbotten. plussade för ett par dagar sedan och är vad jag räknat vecka 5+0. Enligt min app borde det bli bf ca 1 april om allt går vägen.. ?

Första barnet för både mig och mannen, det var planerat. Mycket tankar och lite orolig såklart för MA när man läser runt. Hade cravings efter en massa olika ostar och hade sura uppstötningar samt mycket märkliga drömmar för nån vecka sen men nu känner jag inget alls och mår hur bra som helst .... nästan så man blir orolig, har det stannat av, ska det vara så här osv.. :)

Hej! Va kul, det är första här med :) jag har också läst runt litegrann, jag kommer nog vara lite orolig inför första ultraljudet och så man ser ett litet hjärta men jag vill inte att oroligheten tar över glädjen... Även fast jag inte riktigt fattat än att jag faktiskt är gravid :)
  • Eloons
    November83 skrev 2016-07-24 21:20:52 följande:

Hej! Fick mens igår å får satsa på nästa månad. Går det vägen blir det bf 28 april. Hoppas innerligt! Försök nummer 8 å 2 MF..... Ber till fertilitetsgudarna på mina bara knän!

Stoooort grattis till er som plussat :)

Hej! Jag håller tummarna att det blir din tur nästa månad!! :)
  • Eloons
    ally01 skrev 2016-07-25 07:30:32 följande:

Hej! Jag och min sambo (25&27 år) har plussat och enligt NC har vi bf den 5e April som några andra av er:) vi kommer från västerbotten och det var vårt fjärde försök. Nu hoppas vi på att allt utvecklas som det ska och att pyret ska vilja stanna kvar hela graviditeten:)

Hej! Va kul att vi är några stycken som har samma datum :) grattis till graviditeten!
    Aprilsthlm skrev 2016-07-25 07:41:00 följande:

Hej!

Har äntligen plussat och är i vecka 4 (bf 3 april)... sååå glad men så orolig för att missfall.... försöker lugna mig men tiden verkar krypa fram... vilka gravidsymtom känner ni av än? :)

Hej! Grattis! :) jag är också lite orolig men försöker inte att tänka på det!

Det jag märkte av var synliga ådror i brösten, väldigt känsliga bröstvårtor och molvärk och det har hållt i sig sen kanske äl+4... Så vi får se om det kommer något mer snart :) vad har du för gravsymtom?
  • Eloons
    Aprilsthlm skrev 2016-07-25 09:52:54 följande:

Försöker också att inte tänka på det... det går bra i omgångar ;) ringde mvc å blev bokat till ett hälsosamtal innan inskrivningen nu på torsdag så kanske kan prata av mig lite om oron där :)

Jag har lite ömma bröst, inte så mycket dock å inte så svullna än. Har också molande värk, lätt illamående (men inte så de är svårt att äta eller att jag spyr)och lite yr om jag ställer mig snabbt.

Så skönt med ett forumet så man får prata med någon... har inte berättat för så många, endast min sambo och hans mamma :) har du berättar för någon?

Gud va mysigt :) jag sitter och försöker ringa men de svarar inte än, för många som ringer haha...

Ja verkligen jätteskönt! Jag har berättat för mina systrar och min bästa vän som verkligen jag kan prata med allt med tanke på att hon har en graviditet bakom sig! Men jag är så otålig och vill berätta för alla nu nu nu haha :)
    lottaliten skrev 2016-07-25 09:56:39 följande:

Jag fick ett svagt, svagt + imorse (ÄL+10/11) så hoppas joina detta gäng!! <3

Va härligt!! Håller tummarna :)
  • Eloons

Nu har jag ringt MVC, alltså enligt appen är jag i vecka 3+6, men om de tar min första dag i sista mensen så är jag enligt MVC i vecka 5+2! Har haft oregelbundna cyklar sen jag slutade med minipiller så får se vart det stannar någonstans... Men då blir även det en marsbebis. Vi får helt enkelt vänta och se, vi har samtal 15/8 :)

• Eloons
    sandiepie skrev 2016-07-25 10:17:00 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår BIM +1 med Clearblue Plus.

Jag är 26 år, sambo 31år. Bor i villa nere i Skåne. Vi blev gravida på första försöket efter pillerstopp i Januari i år men det slutade i sent missfall v16. Väntan var lång men efter 4 månader tog det sig igen. Nu hoppas vi att pyret stannar tills den är färdig :)

Hej! Välkommen hit :) vi håller tummarna att det går hela vägen den här gången :)
  • Eloons

Stort grattis till alla som kommer till gruppen och har plussat! Jättekul :D

• Eloons
    Amandaha skrev 2016-07-26 07:04:58 följande:

Hej! I går tog jag två test som visade svaga ljusrosa plus.. jag trodde verkligen att det var spök men idag tog jag ett digitaltest som bevisade att det stämde.

Grattis! :) har du några symtom?
Svar på tråden BF April 2017