Inlägg från: Aprilsthlm |Visa alla inlägg
  • Aprilsthlm

BF April 2017

Hej!

Har äntligen plussat och är i vecka 4 (bf 3 april)... sååå glad men så orolig för att missfall.... försöker lugna mig men tiden verkar krypa fram... vilka gravidsymtom känner ni av än? :)

• Aprilsthlm

Försöker också att inte tänka på det... det går bra i omgångar ;) ringde mvc å blev bokat till ett hälsosamtal innan inskrivningen nu på torsdag så kanske kan prata av mig lite om oron där :)

Jag har lite ömma bröst, inte så mycket dock å inte så svullna än. Har också molande värk, lätt illamående (men inte så de är svårt att äta eller att jag spyr)och lite yr om jag ställer mig snabbt.

Så skönt med ett forumet så man får prata med någon... har inte berättat för så många, endast min sambo och hans mamma :) har du berättar för någon?

• Aprilsthlm

Ja det vill jag också men ska försöka vänta till v.12 om jag kan. Får se om jag kan vänta så länge innan jag berättar mina närmaste kompisar och mina föräldrar. Jag menar det är långt kvar till v 12.

Jag kom fram direkt, så hade tur :) hoppas på att det känns bra hos mvc... tyckte det var svårt att välja vart man skulle gå men nu valde jag det som låg närmast där jag bor.

• Aprilsthlm

Så orolig just nu.

Hugger massa på vänster sida av magen... gör riktigt ont!! :( :( inge blod men så orolig! Ringde men de sa bara att jag skulle avvakta... någon som känner igen det?

• Aprilsthlm

Tack båda för svar <3... jag håller med om att det ska handla om glädje men är ju mycket oro som kommer upp också.

Jag hoppas på det bästa och försöka bara ta det som det kommer men skönt att ha ett forum att vända sig till.

Ska prova vetekudde å hoppas att det avtar :)

• Aprilsthlm
    Desahn skrev 2016-07-27 13:53:57 följande:

Känner av samma :) det är nog växtvärk. Är det första barnet? Det drar, stramar lite.

Helt normalt!

Hej!

Ja det är första barnet, så eftetlängtat :) <3

Är det ditt första? :)

Åh, hoppas det bara är ordentlig växtvärk!
  • Aprilsthlm
    ally01 skrev 2016-07-27 13:45:59 följande:

Så har även jag nu, mest igår egentligen. Avtagit lite idag:) fick även en pytteblödning. Var till läkaren idag och hon hittade ingenting ovanligt. Det är ju för tidigt för att se något i livmodern ännu men fick en tid igen om två veckor för säkerhetsskull:)

Tack för svar, känns skönt att få höra hur det känns för andra. Hoppas allt går bra <3 vad bra att du fått en ny tid snart :)
  • Aprilsthlm

Här erbjuds alla kub och jag tror jag kommer kolla för att jag ska vara förbered om det är något (kommer att behålla oavset). Men även för att bli lugnad att hjärtat slår ( kub görs här v.12 å vanliga ultraljudet först v.18) då jag är väldigt orolig. Men alla ska göra som känns rätt för dem :)

• Aprilsthlm
    mariama skrev 2016-07-29 08:52:23 följande:

Ja, för att få lugna sig lite vore det ändå rätt skönt :) Jag använde en doppler med första barnet och hittade hjärtat runt v 12-13, det var så härligt!

Vad är en doppler? :)
  • Aprilsthlm
    Eloons skrev 2016-07-29 09:20:07 följande:

Ja det är så här jag tänkte också! Jag har typ blivit lite nojig över att det inte "räcker" som anledning för barnmorskan. Och nu bor jag i Stockholm och hoppas jag kan få det också, jag är 23... Men främst av allt vill jag bara se hjärtat så man vet :)

När jag pratade med min barnmorska så lät det som om de flesta väljer kub då det erbjuds till alla. Eftersom du bor i sthlm så tror jag inte att det ska vara några problem :)
Svar på tråden BF April 2017