Inlägg från: sandiepie |Visa alla inlägg
  • sandiepie

BF April 2017

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår BIM +1 med Clearblue Plus.

Jag är 26 år, sambo 31år. Bor i villa nere i Skåne. Vi blev gravida på första försöket efter pillerstopp i Januari i år men det slutade i sent missfall v16. Väntan var lång men efter 4 månader tog det sig igen. Nu hoppas vi att pyret stannar tills den är färdig :)

• sandiepie
    Eloons skrev 2016-07-25 10:58:32 följande:

Hej! Välkommen hit :) vi håller tummarna att det går hela vägen den här gången :)

Tack! Det vore underbart att äntligen få vara med om en fullgången graviditet :)
  • sandiepie
    Aprilsthlm skrev 2016-07-25 10:51:49 följande:

Hej!

Vad roligt, hoppas det går bra med allt! :)

Hej! Tack detsamma! Vore kul att följas åt här :)
  • sandiepie
    Hoppaspåattblifem skrev 2016-07-25 13:08:45 följande:

Hej! Hoppar in hos er här med!

Plussade tydligt idag! Väntar tredje barnet bf 5/4

Tredje graviditeten för i år, fått ett missfall i vecka 5 o ett i vecka 11.. Hoppas hoppas så att det går hela vägen denna gången...

Grattis till er alla som plussat!! :)

Hej! Grattis själv!! Håller tummarna för dig :)
  • sandiepie
    lottaliten skrev 2016-07-26 09:53:30 följande:

Jag sitter här nu med puls på 200 och panik! Jag har tagit 4 "vanliga" stickor-test från billiga tester, och 2 clear blue (de för tidig testning) och samtliga har visat svaga streck. (jo, jag har flippat lite med testningen).. Så, jag körde just ett CB digital.. Inte gravid!! Hur är det möjligt!? Kan man få så många spökstreck? Eller är det för tidigt för CB digital? Min mens är ju beräknad först i helgen..

Någon?

Testade negativt med alla sorters tester fram tills BIM +1. Förra gången jag var gravid så plussade jag 9 dagar efter ÄL.

Enligt mina beräkningar hade jag ÄL den 8/7 denns gången. Men verkar ha varit 14/7 istället. Så ÄL va senare denna månaden.

Cb digitalt Gravid 2-3 idag (BIM+3)
  • sandiepie
    lottaliten skrev 2016-07-27 09:46:58 följande:

Dagens dummaste fråga: Men är BIM+1 en dag före eller efter beräknad mens? Har svårt att lära mig det där..

Efter! Jag skulle haft mens den 23/7, men den kom aldrig. Så idag är jag BIM + 4.

Mensen är 4 dagar sen, på ren svenska.
  • sandiepie
    Aprilsthlm skrev 2016-07-27 11:43:36 följande:

Så orolig just nu.

Hugger massa på vänster sida av magen... gör riktigt ont!! :( :( inge blod men så orolig! Ringde men de sa bara att jag skulle avvakta... någon som känner igen det?

Håller tummarna för dig!! Vill säga att de blir bra.

När jag fick missfall, v 16, då fick jag riktiga sammandragningar och sedan värkar. Så din smärta känner jag tyvärr inte igen.

Själv fick jag en brun flytning idag. Hoppas de är ofarligt!
  • sandiepie
    lottaliten skrev 2016-07-27 13:00:08 följande:

Jag tycker det är fel att ens blanda in ordet missfall när någon skriver i dessa forum för råd och tröst och stöd. Ja, det har gått tokigt för många, och det är fruktansvärt. Men chansen att det går bra är så mycket större.

Detta är inget mot dig Sandiepie, men jag ser det så ofta. Detta är en tråd för alla som väntar barn i April 2017. Och det skall handla om det. Glädjen kring det. Inte missfall.

Vi väntar barn. Vi väntar inte missfall.

Aprilsthlm: Det är med största sannolikhet växtvärk. Ta en varm vetekudde på magen, lägg dig och vila. Ät lite god glass också.

Önskar inte någon förlusten av ett barn. Men man ska inte lägga det i skym undan heller. Hon var orolig och undrade om någon kände igen sig, då svarade jag på mitt sätt.

Går det inte att prata om allt som har med graviditet att göra här, så vill jag inte göra er sällskap här längre. Tack för mig.
Svar på tråden BF April 2017