Inlägg från: mariama |Visa alla inlägg
  • mariama

BF April 2017

Hoppar nog också in här nu, har plussat på BIM-5 så det är svagt men syns ändå! Väldigt roligt men också lite läskigt! Första försöket, andra barnet (första barnet föddes i feb-15) :)

• mariama
    Skyrocket skrev 2016-07-28 09:16:20 följande:

Hej allihopa. Jag plussade för en och en halv vecka sedan och har bf runt den 28/3. Har dock flyttats på RUL med båda tidigare så räknar kallt med en april bebis. Är det okej om jag är här med er också?

Om ni vill kan jag skapa en hemlig fb-grupp för oss. Eller har någon redan gjort det? :)

Det vore jättekul!! Vet inte om nån har fixat förstås då jag själv är ny här men en sån måste vi ju ha :)
  • mariama

Det kanske är skönt med hemlig grupp såhär tidigt, den kan ju vara sluten senare! Är den bara sluten så kan man ändå se medlemmar,t.ex ens facebookvänner!

• mariama
    Desahn skrev 2016-07-28 13:23:48 följande:

Ja, visst kan man ha sluten i början :) men dina fb vänner kommer aldrig se att du är medlem i en sluten grupp. Bara om de själva skulle vara med i gruppen

Ja det är sant :) Men jag var med i en februarigrupp 2015 och när jag skulle söka på den så råkade 2017 komma upp och om jag gick in på den såg jag ett par vänner! Lite långsökt förstås men ändå :)
  • mariama
    Eloons skrev 2016-07-29 05:53:23 följande:

Vad har ni för tankar och funderingar kring kub? Och hur gamla är ni? :)

Här erbjuds vi inte kub om vi inte är minst 35, tror inte ens att vi kan betala för det för att få det. Jag är 26. Skulle väl kunna åka till någon större stad och betala för kub om vi verkligen ville, men det kommer vi inte göra :)
  • mariama
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 08:49:29 följande:

Här erbjuds alla kub och jag tror jag kommer kolla för att jag ska vara förbered om det är något (kommer att behålla oavset). Men även för att bli lugnad att hjärtat slår ( kub görs här v.12 å vanliga ultraljudet först v.18) då jag är väldigt orolig. Men alla ska göra som känns rätt för dem :)

Ja, för att få lugna sig lite vore det ändå rätt skönt :) Jag använde en doppler med första barnet och hittade hjärtat runt v 12-13, det var så härligt!
  • mariama
    Aprilsthlm skrev 2016-07-29 09:02:10 följande:

Vad är en doppler? :)

En liten hjärtljudsapparat som man kan köpa och lyssna på bebisens hjärta med :) Toppengrej!
  • mariama
    Amandiiiii skrev 2016-07-29 22:08:52 följande:

Är 23 år och bor i Skåne och är i vecka 6! Så BF (om allt går som det ska vill säga, då jag är livrädd för missfall) är i början av April 2017! Vill gärna vara med i er FB-grupp och följas åt :)

Klart du ska vara med, välkommen!! :)
  • mariama
    Cattizzz83 skrev 2016-07-30 20:41:03 följande:

Hej!

Plussade i måndags och tror vd blir i april ???????? Väntar vårt 4e barn! Är livrädd för MF, då vi hade ett i maj i år..

Vill gärna vara med i Fb gruppen! Hur gör jag för att komma med?

Ha en bra kväll!

/Cattis

Lukas2012 skrev 2016-07-30 20:06:05 följande:

Hur kommer jag åt gruppen på fb?!

LinnJanuari skrev 2016-07-30 19:25:29 följande:

Hej gullisar! Plussade igår morse, bim imorgon söndag 31/7. Har en son på 6,5 månad som kom i januari. Chocken då jag gjorde ett test i omsdags som visade negativt, men det var första månaden vi försökte så vi är så tacksamma! Vi har velat haft våra barn tätt så vi kände att det var dags. Vår son är otroligt snäll och nöjd så vi skräms inte (ännu) ;)..

Bf 8/4, ser så mycket fram emot detta men är nervös för eventuellt kommande illamående. Just nu har jag NOLL symptom, med vår son hade jag så ömma tuttar att jag vaknade mitt i natten. Jag är 26 år i år och min sambo blev precis 32 och vi bor i Södermanland. Är gärna med i en FB grupp. :)

Skicka meddelande till "iris b", hon har skrivit i några inlägg ovanför så hittar ni henne! Skicka er e-mail till henne så får ni en inbjudan till Facebookgruppen på mailen! :)
  • mariama

[quote=76842356][quote-nick]LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:38:38 följande:[/quote-nick][/quote]

Haha, det hade varit superkul att se din film ju!! :D

• mariama

[quote=76845394][quote-nick]Carolisa skrev 2016-08-01 12:43:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Nej det tror jag inte, torkstreck är inte så vanligt och inte flera dagar i rad! Det är nog positivt :) mina har också varit svaga sådär, men tog clearblue digital imorse som visade gravid, är på BIM-1 :)

• mariama
    emmeliiee skrev 2016-08-03 23:37:06 följande:

Gjorde ett positivt test den 2/8 :) Enligt appen bf 7/4.

25 år, sambon är 36. Vi har en son som fyller 3 i slutet på oktober. Så nu ska det bli roligt med en liten igen.

[/quote]
    hejlina skrev 2016-08-04 09:18:07 följande:

Jag hoppar också in här! Plussade igår och borde ha BF runt april/maj, inte säker, haha.

Är 24 år, bor i Sundsvall och det är första barnet. Känns fortfarande overkligt och jag har absolut noll koll på vad man ska göra nu..

Grattis till alla som plussat! :D

Grattis till er :) kom över till facebookgruppen istället om ni vill, där är det mer aktivitet än här! Skicka e-postadress till iris b så skickar hon inbjudan till den hemliga gruppen :)
  • mariama
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-07 20:47:48 följande:

Hej! Jag är överlycklig, plussade idag på morgonen på bim +5. Är första gången med barn så vill gärna vara med i Fb-grupp för att kanske få lite tips å inputs :) bf 14 april (enligt app)

Grattis!! :) skriv till iris b så får du inbjudan till gruppen :)
Svar på tråden BF April 2017