Inlägg från: haannah |Visa alla inlägg
  • haannah

BF April 2017

Hej på er! Jag är lite i chock här hemma fortfarande. Plussade i måndags på bim +1, helt oväntat och oplanerat. Vi har en dotter som bara är 6 månader (född i januari), så just nu känner jag mest bara panik! Självklart känner jag även tacksamhet och glädje, det är ett barn det handlar om! Men eftersom dottern föddes med akutsnitt är jag lite orolig över eventuella komplikationer med att vara gravid så tätt inpå osv. Ska därför ringa BM och be om tid för lite samtal :) om allt går vägen osv så har vi bf 1/4 enligt app :) (dottern kommer då vara drygt 14 månader!!) enda symtomen jag kan påstå att jag har är humörsvängningar och trötthet :) hehe

• haannah
    Eloons skrev 2016-07-27 09:43:42 följande:
    Hej! Va kul, grattis! Spännande att få så tätt, det vill jag och min sambo också ha om/när vi får ett syskon till bebisen som ligger i magen för tillfället :)
    Hehe ja, minst sagt spännande! Har alltid sagt att jag gärna vill ha syskon tätt, men trodde inte det skulle bli SÅ tätt. Haha. Men jag börjar smälta vad som händer :) vi har världens snällaste bebis hemma så jag hoppas det går bra! :)
  • haannah
    emmymichaela skrev 2016-07-28 08:41:25 följande:

Hej alla!

Stort grattis till er allihop!

Jag är 22 år, fick mitt första barn i februari i år. Plussade häromdagen och är i vecka 5 (4+4) idag så har BF runt 1/4-17.

Jag och min sambo vill ha två täta barn så detta kan inte bli bättre! :)

Hej! Vad skönt att höra att det är en till i samma sits som mig! Haha. Är också i 4+4 idag, och min dotter är född i slutet av januari. Jag har så svårt att ta in den här graviditeten med tanke på att jag typ inte känner någonting, inga symtom eller så än. Hur mår du? :)
  • haannah
    Eloons skrev 2016-07-29 05:53:23 följande:

Vad har ni för tankar och funderingar kring kub? Och hur gamla är ni? :)

Här erbjuds vi inte heller kub under 35 tror jag det är, o jag är 25 år. Vi gjorde inget med min dotter, och tror inte vi gör något nu heller eftersom vi isåfall lär åka iväg och göra det i någon annan stad verkar det som :)
  • haannah
    LinnJanuari skrev 2016-07-30 19:25:29 följande:

Hej gullisar! Plussade igår morse, bim imorgon söndag 31/7. Har en son på 6,5 månad som kom i januari. Chocken då jag gjorde ett test i omsdags som visade negativt, men det var första månaden vi försökte så vi är så tacksamma! Vi har velat haft våra barn tätt så vi kände att det var dags. Vår son är otroligt snäll och nöjd så vi skräms inte (ännu) ;)..

Bf 8/4, ser så mycket fram emot detta men är nervös för eventuellt kommande illamående. Just nu har jag NOLL symptom, med vår son hade jag så ömma tuttar att jag vaknade mitt i natten. Jag är 26 år i år och min sambo blev precis 32 och vi bor i Södermanland. Är gärna med i en FB grupp. :)

Åh vad glad jag blir. Jag har en dotter född i januari och plussade i början av veckan :) kul med en som är i "samma situation" :) hehe
  • haannah
    LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:04:12 följande:
    Det blev verkligen en överraskning, men en välkommen sådan helt klart :) hehe. Vi hade pratat om att en till i slutet av nästa år hade varit kul, nu blev det lite tidigare än så! Haha. Hade panik första dagarna, och dåligt samvete mot dottern, men det börjar lägga sig :) de kommer förhoppningsvis få SÅ kul med varandra :) men jag har verkligen svårt att ta in att jag är gravid, har inga symtom förutom liiite illamående och att jag är extremt andfådd (!!!) haha. Hur mår du? :)
  • haannah
    LinnJanuari skrev 2016-07-31 09:38:38 följande:
    HAHA jag sa det till min sambo, att om man hade tänkt till lite så hade man köpt en bugaboo donkey från början! Det gjorde tyvärr inte vi, men däremot har jag ju en ursäkt till att köpa en nu om jag vill ;) haha. 

Absolut, jag håller med dig. Folk får respektera hur situationen är precis som jag accepterar och respekterar att vissa bara vill ha 1 barn, vissa 10 barn eller vissa många år mellan varje barn. Det är ju helt och hållet upp till var och en. MEN samtidigt kan jag inte låta bli att känna "skam" hur jäkla konstigt det än låter!! herregud, jag tycker det känns jobbigt att behöva berätta för familj så småningom att jag är gravid igen, så himla löjligt!! 

åh men samma här med illamåendet. känner ingenting nu nästan, men när jag väntade dottern var det värst mellan vecka 7-12 typ, innan det kom tillbaka ca vecka 19-20 :O USCH! Nu har man ju som sagt en bebis att ta hand om samtidigt ;) hehe.. Åh jag förstår dig att du vill ha en av varje, det skulle jag också tycka var otroligt roligt om det blev en pojke för oss nu :) Men en till flicka vore underbart det också förstås. vem vet, det kanske är tvillingar ;) hehe.. Det lär ju visa sig inom sinom tid! haha. Herregud vad du har lättat upp det här för mig, min panik börjar lägga sig ;)
  • haannah
    AM8 skrev 2016-08-02 15:32:20 följande:
    Åh vad roligt, här är en tredje! Min lille kille är också född i januari i år. Har inte vågat ta ett test men gjorde idag och visst var det superpositivt... Blandade känslor detta!
    Vad kul!! :) hehe förstår dig med de blandade känslorna, det är samma här! :)
Svar på tråden BF April 2017