Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

BF April 2017

Jag är 36 år och väntar mitt 4e barn! Ska ha i början av april om allt går vägen. Vecka 6+0 idag. Gruvar mig för illamående och foglossning. När började ert illamående?

Känner redan nu att jag måste äta i tid för annars mår jag illa och känner mig olustig. Lite metallsmak i munnen och super ömma bröst. Redan uppblåst mage pga tarmarna. Vill kunna dölja länge föe vi hade inte tänkt säga nåt innan rul.

Tänker ni kolla kön? Det ska inte vi göra

• 3hjärtan

Jag går gärna med i Fb gruppen när vi går ut med graviditeten. Vill hålla den hemlig ännu. När jag kollat på slutna gravid grupper på Fb så ser jag medlemmen om jag är vän med den personen. Så skriver bara här sålänge

• 3hjärtan

[quote=76867502][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 09:50:10 följande:[/quote-nick]ja jag var helt beredd på att det inte skulle gå alternativt att det skulle ta lång tid, jag är 39 så det är ju inte helt självklart att man kan få fler barn. Det känns extremt läskigt att vara gravid igen när man är så "gammal", alla risker osv. Förra graviditeterna tänkte jag inte alls på sånt. Men jag får hålla tummarna [/

Jag är också äldre. Hade först tankar stt det skulle ta tid men gick fort. Nu rädd det blir MF istället.

Hur gamla är dina barn? Mina är 5,7,9 år

• 3hjärtan

[quote=76868283][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 13:46:45 följande:[/quote-nick]Mina är 8 och 10

Just nu nojjar jag över det mesta... lite jobbigt...

Jag hade lite högt blodtryck i sista graviditeten och står i kö till vårdcentralen för att prata med dem om annan blodtrycksmedicin. Har redan hunnit boka inskrivningstid också, fick redan nästa vecka.

Var dina andra graviditeter "normala"?[/

Kanske bör boka tid jag med för tänker göra kub. Är väl ca V6+1 idag. Vilken vecka fick du tid för inskrivning?

Jo mina graviditeter var normala. Inget avvikande. Hade högt bt på slutet med första och stigande äggvita så blev nån extra koll sista veckan. Annars har jag mått illa och haft foglossningen värst var med barn nr2, då hasade jag fram på kryckorna. Livrädd jag ska bli så dålig. Hade hemsk foglossning med 3an också, i v18 kunde jag inte ens vända mig i sängen. Blev iaf bättre med akupunktur

• 3hjärtan

[quote=76868379][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 14:06:26 följande:[/quote-nick]Jag är bara precis på BIM +1 idag så jag lär väl vara i vecka 5 nästa vecka? Ganska tidig inskrivning.. Men där jag ska gå har de ett sånt jättetidigt möte och sen ett andra möte i vecka 8-10.

Oh ja, foglossning hade jag också, framförallt med yngsta barnet. Det hade jag förträngt Men så illa som du verkar ha haft det var det inte. Hoppas du klarar dig bättre denna gång.

Nu är jag mest orolig för utomkvedshavandeskap eftersom jag har känt lite hugg ner till vänster både innan BIM och igår framförallt. Kanske kan be dem göra ett VUL på inskrivningen hoppas jag så att jag kan släppa det i alla fall sen.[/

Tror det e rätt vanligt att få sånna hugg. Har haft på högra sidan men det har släppt sista dagarna. Fråga din BM och se vad hon säger.

• 3hjärtan

[quote=76873324][quote-nick]Carolisa skrev 2016-08-10 23:33:51 följande:[/quote-nick]Lyckan blev kortvarig.. Missfall i lördags i v 5..[/

Beklagar??

Hur gick dit MF till? Tror jag har MF på g nu då jagblrjade fp blodiga flytningar idag

• 3hjärtan

Är nog MF för mig med. Hade rosa och röda flytningar vid 4 tillfällen efter toalettbesök onsdagkväll. Sen inget mera men nu 1.5 dygn efteråt kom en röd flytning igen. Suck.

• 3hjärtan

[quote=76877154][quote-nick]Prinzessans skrev 2016-08-12 13:27:17 följande:[/quote-nick]Typ samma här för mig... Vi får hålla tummarna att det bara är pga ansträngning eller nåt... Men huvudet tänker på det hela tiden....[/

Har du också så nu?

• 3hjärtan

[quote=76877519][quote-nick]Prinzessans skrev 2016-08-12 16:10:52 följande:[/quote-nick]Japp har haft till o från i 3-4 dagar inte mkt men tillräckligt för att bli orolig. Vi får hålla tummarna[/

Hur ofta har du varje dag då? Varje toabesök?

• 3hjärtan

[quote=76877674][quote-nick]mamalolo skrev 2016-08-12 17:14:54 följande:[/quote-nick]Ni som är i vecka 3-4: har ni mycket mensvärksliknande känningar? Jag har rätt mycket emellanåt och det gör mig lite orolig.[/

Det är helt normalt!

• 3hjärtan
    prinsessan15 skrev 2016-08-13 07:20:05 följande:

Testar ni fortfarande trots plus? Jag har så svårt att ta in plus att jag är orolig för missfall så jag vill testa hela tiden typ! Testade i alla fall imorse igen och strecket har blivit mycket starkare så det känns skönt! :)

Hur går det för dig? Själv fortsätter jag med blodiga flytningar. Blir knäpp snart.
  • 3hjärtan

[quote=76882508][quote-nick]grodan26 skrev 2016-08-14 16:55:16 följande:[/quote-nick]Hej! Här är en till med blodiga flytningar. Blir också helt knäpp.. V 5+0 idag. Hade ett missfall förra året så livrädd för missfall igen. Testen blir dock starkare och starkare så vet inte vad jag ska tro. Har du testat mer (inte läst hela tråden)?[/

Har inte testat ngt mer. Kan visa positivt nån vecka efter MF ändå så känns bara bortkastat. Men kanske köper ett digitalt ändå och testar mitt i veckan

• 3hjärtan
    grodan26 skrev 2016-08-14 19:05:31 följande:

Japp varje gång. Hade ett uppehåll på tre dagar för några dagar sen men annars haft sedan ÄL+8 typ. Tänker att om det vore tecken på missfall så borde det ju ha satt igång med riktiga blödningar. Att gå och småstänka såhär borde väl snarare vara tecken på känsliga slemhinnor eller livmodertapp? Hoppas det iallafall.. 

Hoppas också på det
  • 3hjärtan
    Hanna 82 skrev 2016-09-06 12:38:56 följande:

Lite nervös nu. Ska på UL nästa vecka, har inte blött på nån vecka nu men däremot tycker jag inte jag är lika trött längre, inte direlt nått illamående heller (har iof inte mått så dåligt alls men mindre ändå nu), men iaf fortfarande öm i brösten......men blir ju orolig ändå att nått är tokigt denna gången med.... Ö

Vad har du haft för blödningar?
  • 3hjärtan

[quote=76947688][quote-nick]Hanna 82 skrev 2016-09-06 19:01:34 följande:[/quote-nick]Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.[/

Då är det nog ingen fara. Själv blöder jag lite nu och då

Svar på tråden BF April 2017