Inlägg från: Jaasmine91 |Visa alla inlägg
  • Jaasmine91

BF April 2017

Hej!

Hoppar gärna in i gruppen. :) plussade igår 11/8, har BF den 23/4 enligt min NC app.

Detta är första barnet för oss, gick igenom ett MF för ca 3 månader sedan. Är väldigt orolig men hoppas samtidigt att vi får gå hela vägen denna gången.

Är väldigt glad men ändå inte lyckats smälta det än. :)

• Jaasmine91
    Ahoo skrev 2016-08-12 22:48:33 följande:

Samma bf som mig! Roligt och grattis. :)

Va kul med samma BF! :D

Tack och grattis till dig med. :)
  • Jaasmine91

Jag hat med fått ett MF väldigt tidigt men min ÄL kom igång "direkt" om man säger så. Fick mitt i mitten av maj och plussade nu igen i torsdags. :)

Men samtidigt är det nog olika från person till person.

• Jaasmine91
    sigge1235 skrev 2016-08-14 15:26:31 följande:

Vad kul ???? visst var det vi som pratade om äl-stickorna? Vi lyckades tydligen båda pricka in då iaf

Jag testar också varje dag men blev avrådd i en tråd här att sluta med det :p

Har Ni ringt mvc än? Plussade just innan helgen så tänkte ringa nu nästa vecka - eller hur tidigt ska man ringa?

Jag testade igen idag och det va starkare streck så jag känner mig ganska lugn. Förra grav som slutade i MF hade jag ont i stort sett sen jag plussade men inte denna gången så jag känner mig lite lugnare. Men visst oron finns ändå där.

Jag plussade i torsdags kväll så jag tänkte ringa MVC imorgon och boka tid. Vet inte om det är för tidigt egentligen. ;D
  • Jaasmine91
    mamalolo skrev 2016-08-14 17:42:24 följande:

Hade du starkare än igår? Eller starkare än när du först plussade?

Starkare än när jag först plussade i torsdags och morgontestet jag gjorde i fredags. :)
  • Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-14 20:21:23 följande:

Ja det var det! Så kul att det tog sig och samtidigt!

Jag har ringt min mvc, dem sa att dem inte brukar ha inskrivning förrän v7 men jag fick en tid om 3 veckor :) dem sa att de skulle skicka remiss för ultraljud då också så det känns bra :)

Jag ringde med MVC idag, ska på inskrivningssamtal 10/10 då är jag i vecka 13 och på hälsosamtal nu på torsdag. Förra grav när jag ringa bokade de bara inskrivning. Undrar om detta är något nytt?
  • Jaasmine91
    sigge1235 skrev 2016-08-15 13:32:31 följande:

Oj vad sent med vecka 13, tycker jag det låter som iaf!! Jag skulle helst vilja göra vul vecka 7 ocv vanligt ul vecka 12 men det kanske är önsketänkande??

Ja det tyckte jag med. Förra gången blev jag bokad runt vecka 8 men fick MF innan.

Vet dock inte om man ev kan boka något privat vul innan besöket på MVC.
  • Jaasmine91
    Ice Age skrev 2016-08-15 15:37:56 följande:

Här har man inskrivning runt v12 men även ett hälsosamtal gärna så tidigt som möjligt i graviditeten. Vet inte hur länge men iaf sedan förra graviditeten 2014

Okej, pratade med 2 av mina kollegor som också är gravida den ena ska ha i november och den andra i januari. Ingen av dem va på hälsosamtal innan. Samt att jag inte blev erbjuden det förra gången vilket bara va för någon månad sen, därför jag började undra lite. :P

Men ska på hälsosamtalet nu på torsdag iaf så det gick ju fort. :)
  • Jaasmine91
    Minifabriken skrev 2016-08-15 19:28:32 följande:

Tjosanhejsan

Jag plussade i lördags (bim-3), första barnet. Vi har försökt till och från i två år och jag fick för ett år sedan diagnosen PCOS. Så efter månader av ägglossningsstimulerande tabletter hände det plötsligt. Är överlycklig men samtidigt har det inte riktigt sjunkit in än.

Mina symptom är hittills trötthet, svullna/ömma bröst, och har varit totalt förstoppad den senaste veckan.

Va kul och grattis! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen för er. :)

Jag upplever exakt samma symptom. Är så otroligt trött att jag nästan höll på att somna i kassan på jobbet idag. Haha :)
  • Jaasmine91
    sigge1235 skrev 2016-08-16 17:22:03 följande:

Självklart är jag jätteorolig för missfall och när man läser om det så verkar det oftast låta att "avsaknad av symptom" är den största varningsklockan. Vilka symptom tror ni främst åsyftas då? Kan vissa försvinna direkt i början av ett missfall? Nojjig över att det gör ont lite i ryggslutet ibland men har svinömma bröst och drömmer helt sjuka drömmar varje natt iaf :-P 

Jag är med nojig. Fick missfall förra graviditeten för ca 3 månader sedan. Men då kände jag på en gång att något var fel. Hade ont från typ dag 1, först trodde jag att det va livmodern som växte men smärtan kändes tillslut som knivhugg. började blöda 1 vecka senare och fattade då att det va missfall.

Denna gången har jag inte ont alls. Ända symptomen jag känner är ömma bröst och extrem trötthet. Samt att jag växlar mellan att svettas ihjäl till att sedan frysa, har även mycket drömmar och graviditet och barn sedan jag plussade så jag känner mig ifs lite lugnare denna gången. :)

Håller alla tummar och tår att det ska gå hela vägen för alla oss här i tråden! ?
  • Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-16 19:27:50 följande:

Jag är också väldigt orolig! Har hela dagen idag haft ont i magen, går det inte över tills imorgon måste jag nästan åka och kolla upp det känner jag!

Åh håller tummarna att det går över. :(

Men skulle du ha ont i morgon med tycker jag absolut du ska kolla upp det. Kram!
  • Jaasmine91

5+0 för mig idag. Ända känningarna är ont i bröstvårtorna och trötthet.

Tog CB digital i fredags förra veckan visade, 2-3 v då men vet inte om jag ska ta ett nytt denna veckan ocj se om det har stigit i veckor?

• Jaasmine91
    mamalolo skrev 2016-08-17 13:44:06 följande:

Vad jag förstår är de egentligen inte tänkta för att användas så men jag tänkte testa ändå. När/om jag är en bit förbi 3+, vill säga.

Men då kan jag nog skippa det. :)

Tog vanligt test igår och det va jättestarka streck. :)
  • Jaasmine91
    Ice Age skrev 2016-08-17 13:27:35 följande:

det finns redan! skriver ett internmedelande till dig

Jag vill också gärna gå med i den gruppen:)
  • Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-17 16:50:35 följande:

Jag tog en förra veckan som visade 1-2 så tänkte ta ett till imorgon faktiskt för att se om det ökat :) enligt app så går jag in i v 6 imorgon vilket borde betyda att det ska 3+ om det ska stämma va?

Jag vågar knappt lita på appar. Har 3 stycken och ingen visar samma ????

Min NC app säger BF 22 april, vecka 4+5 och de andra 2 visar BF 20 april, vecka 4+5 . Vet inte vilken jag ska gå på, är samma uppgifter i alla appar. Dock va jag bortrest helgen i samband med ÄL så jag förde inte in temp i NC som jag brukar så kan ju vara därför. Tycker ändå det är drygt att de visar olika. Innan visade de bf 23 april vecka 5+0 idag men såg att jag fyllt i en sak fel. Så jag är bara vecka 4+5 idag, tror jag iaf om jag ska gå på sista mensen.

Tänkte ta ett nytt CB digital men hoppar nog det, det vanliga testet visade igår väldigt starka sträck. :)

Men jag tror din borde visa 3+ om du är i vecka 6 nu. :)
  • Jaasmine91

Då har jag varit på hälsosamtalet idag. :)

Gick igenom matvanor samt lite livstil, motion osv. Gick ganska fort. :)

Fick hem ett kuvert med alla papper och broschyrer samt 2 gravid böcker. Hon jag träffade kommer vara min BM genom min graviditet och hon verkar vara toppen! Väldigt snäll och lätt att prata med. :)

Så nu ser jag fram emot inskrivningen den 10 oktober, känns som en hel evighet kvar. :(

• Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-18 18:09:21 följande:

Okej det var ju bra! Men väldigt lång väntan på inskrivning, vilken vecka kommer du vara i då?

Ja jag vet, tycker det är så sjukt långt fram. Kommer vara i vecka 12, går in i vecka 13 i slutet av den veckan. Och min BM sa att det va precis lagom.
  • Jaasmine91
    prinsessan15 skrev 2016-08-18 19:22:00 följande:

Okej.. Vilket län bor du i? Både med min son och skrutt i magen har jag fått inskrivning runt v 7-9

Bor i Karlskrona i Blekinge län. :)
  • Jaasmine91
    kiwifrukt skrev 2016-08-19 11:14:31 följande:

Inte problem med höfterna än men däremot svullen mage, gasbildning och mycket långsamma tarmrörelser (förstoppning och att luftbubblorna liksom fastnar). Irriterande men hoppas att extra fibrer och katrinplommon hjälper. Nån mer som blir ruskigt trött i perioder under dagen? Jag kan lätt somna några gånger per dag (sover aldrig under dagen annars). Är bara i ca v. 6+1 eller 5+6 än (beroende på hur apparna räknar)...  

Är också gärna med i den hemliga facebookgruppen.

Jag är så fruktansvärt trött! Just nu känner jag mig helt urlakad. Inte så kul när man jobbar 10-19 i kassan på Willys. Vill egentligen bara hem och sova en vecka eller något! Haha :)
  • Jaasmine91
    Linslusen04 skrev 2016-08-20 10:27:25 följande:

Känner igen mig, är också jätte trött! Men vart i långa landet bor du då?! Är det första barnet du väntar eller?! :)

Jag bor i Karlskrona i Blekinge län. Väntar mitt första barn. :) dudå? :)
Svar på tråden BF April 2017