Inlägg från: sigge1235 |Visa alla inlägg
  • sigge1235

BF April 2017

Hejsvejs,

Plussade i torsdags. BF 24/4 Första barnet

• sigge1235
    prinsessan15 skrev 2016-08-14 14:23:09 följande:

Haha, Jag har samma bf datum :)

Vad kul ???? visst var det vi som pratade om äl-stickorna? Vi lyckades tydligen båda pricka in då iaf

Jag testar också varje dag men blev avrådd i en tråd här att sluta med det :p

Har Ni ringt mvc än? Plussade just innan helgen så tänkte ringa nu nästa vecka - eller hur tidigt ska man ringa?
  • sigge1235

Någon mer som är supernojig när man får som minilite värk i magen? Eller har ni med det från och till?

• sigge1235
    grodan26 skrev 2016-08-14 17:54:11 följande:

Jag är snarare nojig när jag varit utan värk för länge! Växtvärk och dragningar i ligament hör till och är helt normalt. Tänk vad livmodern ska växa nu ju :) 

Ja det är klart visst är det så

Till alla - fanns det en FB-grupp för oss och är den jättehemlig? Ska gå official först i v. 12 tänkte vi så om det nu håller i sig
  • sigge1235

Jag hade också bruna flytningar fem dagarna innan plus, haft nån liten brun plupp här och där och sen lite mer idag. Jag tänker mig att det antingen är kvar blod/slemhinna från när ägget fäste eller känsliga slemhinnor som blöder lite och som kommer ut stötvis ihop med flytningarna. Så idag när jag fick lite brunt igen kanske det var för att jag hade mycket mer flytningar idag (=tog med sig det gamla blodet ut). Detta är dock bara min egen teori. Som jag hoppas stämmer eftersom jag som sagt med fick lite brun flytning nu i eftermiddag. 

• sigge1235
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 07:27:29 följande:

Hej,

Har inte testat än, är på BIM -3, men hör gärna mer om era symptomer B-)

Jag trodde ju inte att jag var gravid, testade blankt varje dag och fick liten blödning (brun men ändå). Men jag hade tydliga symptom som var dessa:
    * Nös jätteycket (gör jag nästan aldrig)
    * Ömma bröst (kunde iofs va mens-relaterat)
    * Spänningsvärk i magen i flera dagar som aldrig gick över till mensvärk
    * Huvudvärk

Det räckte för att övertyga mig att testa igen trots blödning och då fick jag plus :D
  • sigge1235
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 09:12:14 följande:

Gud så härligt sigge1235! För oss verkar det inte bli nått denna månad fick precis en tidigare blödning. Dock skönt att veta att kroppen fungerar något sånär :D

Blödning verkar ju kunna komma ändå - har du några symptom?

Glömde på min lista:

Kissnödig hela tiden

Jättetrött

Konstiga drömmar
  • sigge1235

Oj vad sent med vecka 13, tycker jag det låter som iaf!! Jag skulle helst vilja göra vul vecka 7 ocv vanligt ul vecka 12 men det kanske är önsketänkande??

• sigge1235

Självklart är jag jätteorolig för missfall och när man läser om det så verkar det oftast låta att "avsaknad av symptom" är den största varningsklockan. Vilka symptom tror ni främst åsyftas då? Kan vissa försvinna direkt i början av ett missfall? Nojjig över att det gör ont lite i ryggslutet ibland men har svinömma bröst och drömmer helt sjuka drömmar varje natt iaf :-P 

• sigge1235

När berättar ni för andra omkring er? Menar då familj och närmaste vänner. Mina närmaste tjejer kommer jag inte kunna ljuga för när de frågar (vet att vi försökte) men vi vill helst vänta med familjen till det känns lite säkrare. Samtidigt känns det lite fel att inte berätta för dem först.. hmm..

• sigge1235

Nu har jag också bokat BM-möte och UL. Vi fick UL i mitten av oktober (v.13). 

Men man har ju läst såna skräckisar om att man upptäckt att det inte finns något foster på tidigt VUL utan bara hinnsäckar (?). Ger detta något symptom eller kan man inte säga säkert att det finns en bebis därinne förrän v.13 alltså? Ja jag är nojjig, ja :P 

• sigge1235

Nån mer som redan fått känningar i höfterna?? Tidigt men vad jag läst inte helt ovanligt. Skulle egentligen vara rädd för MF men jag har stadigt ökande intensitet av alla grav.symptom i boken hursom, med svullen mage och sköra höfter känner jag mig höggravid just nu fastän babyn är lika stor som en brödsmula. Hoppas att magsvullnad och höfterna tar det lite lugnt ett tag nu snart...

• sigge1235

Jag har fått blödningar idag, mörka men ganska mycket. Har även fått lätt mensvärk/illamående i samband med dessa som jag inte haft innan så jag är helt inställd på mf nu Hoppas bara att det kommer igång snabbt så att vi kan köra igång igen sen.

• sigge1235

Tack för stödet!

Det blev en ordentlig blödning igår med färskt blod och menssmärtor med illamående. Jag hade klumpar på samma sätt som när man har mens men jag har inte sett något annat. Idag har det blött mindre på fm. Efter lunch och nu under kvällen har det bara varit blod/blodblandad flytning på pappret, inget i trosan. Fortfarande jättesvullna bröst, svullen mage och så har jag fortsatt drömma konstigt och nysa. Har kommit "rena" flytningar nu under kvällen också mellan de blodblandade. 

Jag tänkte avvakta under morgondagen och se om blödningen slutar, isf ringer jag och ber att få ett VUL (eller är det för tidigt? v. 6). Fortsätter det blöda så gravtestar jag igen om nån vecka och gör det väldigt ont åker jag in akut - det är planen.

Läser mirakelhistorier om blödningar och hoppas att den lille finns kvar därinne och lever <3

• sigge1235

Jag har tyvärr fortsatt blöda och redan idag visade CB negativt Så jag lämnar denna tråden och hoppas på att kunna vara med i bf maj 17-tråden istället.

Kommer vara fruktansvärd rädd för missfall i framtiden.

Svar på tråden BF April 2017