Inlägg från: mamalolo |Visa alla inlägg
  • mamalolo

BF April 2017

Hej alla! Plussade idag på ÄL+11. BF 23-24/4. Är nojig som sjutton pga tidigt missfall i april. Skulle bli så glad om det gick vägen denna gång. Tredje barnet för oss.

Hur mår ni andra som är i v 3-4? Några känningar?

• mamalolo

Ni som är i vecka 3-4: har ni mycket mensvärksliknande känningar? Jag har rätt mycket emellanåt och det gör mig lite orolig.

• mamalolo
    Marängen skrev 2016-08-12 17:53:57 följande:

Hej! Grattis till alla! Och beklagar till er som redan hunnit missta era graviditeter :(

Jag tror nog jag är gravid, andra barnet isåfall. Plussade svagt igår men tydligare idag, äl+10, så vecka 3+3. Har en 1 åring hemma och hade ett missfall i v 5 nu i juni. Jag hoppas denna plutt vill stanna ?? jag är jätte gärna med i en Facebook grupp :) bf 25 april

Välkommen Marängen! Då kan vi följas åt. Är på 3+4 och BF 23-24 april om allt går bra. Hade missfall i V65 i april och hoppas också att denna graviditet stannar.
  • mamalolo
    Eloons skrev 2016-08-12 18:32:04 följande:

Nu är jag i vecka 5, snart 6 och när jag var i vecka 3-4 så hade jag väldigt mycket menskänningar! De har blivit mindre obekväma nu om man säger så, har kanske blivit mer van vid dom haha :)

Skönt att höra! :D
  • mamalolo
    Marängen skrev 2016-08-12 19:24:06 följande:

Tack :D och grattis till dig! Vilket test använde du? Hade du testat innan?

Åh hoppas det går vägen den här gången! Jäkla missfall :(

Vecka 6 skulle det stå. :)

Denna gång testade jag först positivt med Testlagrets och Lloyds testa tidigt (igår, ÄL+10). Därefter CB Digital (neg idag, 1-2 v idag). Fick negativt på ÄL+8. Förra gången fick jag aldrig mer än 2-3v på CB digital och då började jag ana oråd...

Du då?
  • mamalolo
    Jaasmine91 skrev 2016-08-12 22:23:14 följande:

Hej!

Hoppar gärna in i gruppen. :) plussade igår 11/8, har BF den 23/4 enligt min NC app.

Detta är första barnet för oss, gick igenom ett MF för ca 3 månader sedan. Är väldigt orolig men hoppas samtidigt att vi får gå hela vägen denna gången.

Är väldigt glad men ändå inte lyckats smälta det än. :)

Samma här! BF 23/4; missfall 1 april. Är också nervös. Tycker brösten ömmar mycket mindre idag. :( Skulle vilja testa igen men har inga test hemma + skulle nog bara göra mig mer stissig.
    prinsessan15 skrev 2016-08-13 07:20:05 följande:

Testar ni fortfarande trots plus? Jag har så svårt att ta in plus att jag är orolig för missfall så jag vill testa hela tiden typ! Testade i alla fall imorse igen och strecket har blivit mycket starkare så det känns skönt! :)

Skönt! Jag tänkte testa med CB Digital två gånger till för att se om jag får 2-3 v (på måndag) och 3+ (en vecka senare). När jag fick MF i april fick jag aldrig mer än 2-3 v.
  • mamalolo
    Tra3dockan skrev 2016-08-13 10:37:57 följande:

Det blev ett tidigt missfall den här gången också. På't igen när äl kommer. Lycka till

Beklagar! :(( Anade du något eller kom det plötsligt?
  • mamalolo
    Tra3dockan skrev 2016-08-13 12:46:59 följande:

Plusset blev svagare och symptomen blev svagare och försvann sen kom blödningen igång. Samma sak förra gången.

Beklagar verkligen. :( Vilken vecka är du i? Jag fick mitt förra tidigt i v 6. Som tur är kom ÄL igång igen ganska snabbt. Hoppas det blir samma för dig!
  • mamalolo
    Carolisa skrev 2016-08-13 23:04:45 följande:

Hur snabbt då om man får fråga? En vecka sen mitt MF nu och väntar otåligt på ÄL!

Beklagar! :( Jag blödde i 1,5 v. ÄL kom efter tre veckor, vilket är normalt för mig. Hoppas din också kommer snabbt.
  • mamalolo
    sigge1235 skrev 2016-08-14 15:26:31 följande:

Vad kul ???? visst var det vi som pratade om äl-stickorna? Vi lyckades tydligen båda pricka in då iaf

Jag testar också varje dag men blev avrådd i en tråd här att sluta med det :p

Har Ni ringt mvc än? Plussade just innan helgen så tänkte ringa nu nästa vecka - eller hur tidigt ska man ringa?

Jag testade igår på ÄL+12 och idag ÄL+13. Ingen större skillnad så då började jag noja. Tänkte försöka sluta både testa och tempa nu för blir inte klokare av det. Bara oroligare. Men kommer ev köpa två CB Digital och bekräfta 2-3v och 3+. Får se hur jag gör.
Svar på tråden BF April 2017