Inlägg från: Frida Be |Visa alla inlägg
  • Frida Be

BF April 2017

Hej allihopa,
    Undrar om man kan få hoppa in här? Plussade idag 3+6. Det är vårt andra barn och är således beräknat 25/4-17. Lite roligt är att vår som också var beräknad den 25/4-15 men kom lite tidigt den 11/4-15. Så blir nästan precis 2 år emellan om allt går vägen. Vi bor i Tyskland och sonen är född här men vi är alla tre svenskar så är kul att prata med några andra om erfarenheter osv. Är det några fler som väntar andra barnet? Kram Frida

• Frida Be

Hej vi blir tre, denna graviditeten kände jag det tidigt. Kände igen som en lite joggande smärta från livmodern från när jag var gravid förra gången. Vidare fick jag inga bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Testade på eftermiddagen igår, en dag innan mens och fick positivt. Vid min första graviditet fick jag mycket konstiga drömmar som enda symptom.

• Frida Be

Vi har valt att berätta för närmaste familjen (våra föräldrar och syskon) samt att jag har berättat för min bästa väninna. Detta för att ha några att prata med och dela allt med plus att jag skulle inte tycka att det var tungt om dem visste och det blev missfall. Det skulle snarare kännas skönare att jag då har dessa personer att luta mig mot.

Svar på tråden BF April 2017