Inlägg från: Hanna 82 |Visa alla inlägg
  • Hanna 82

BF April 2017

Hoppar in här, håller alla tummar och tår på att det blir en bebbe i mitten av april efter två MF vågar man ju dock inte glädjas riktigt än, första barnet för mig, min sambo har ett sedan tidigare.....

• Hanna 82
    Ahoo skrev 2016-08-09 23:57:55 följande:

Skrev här tidigare men borta nu?

Plussade i torsdags, gått in i vecka 4+2! Haft två missfall så håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång. :)

Grattis till alla som plussat!

Samma för mig, 2 MF innan, första barnet. Lite jobbigt samtidigt som man är glad, jag kan tyvärr inte glädjas så mycket som jag vill, mest orolig för fler MF. Är i v 5+0 idag.
  • Hanna 82
    Ahoo skrev 2016-08-10 11:48:03 följande:

Första barnet här också! Känner samma, försöker att inte tänka så mycket men det är svårt.. Är på BIM + 30 så ha ju trott att jag va längre gången än vad jag är. (I vecka 4+2)

Ska till gyn igen på måndag. Ha du varit hos gyn? Vi ska få komma igen i vecka 7-8 igen för att kolla hjärtslagen. Orkar inte med ett missfall till... Håller tummar för oss båda att vi går hela vägen!

Min BM är på semester så ska prata med henne på måndag, även tänkt kontakta privatklinik för fler UL denna gången, sist fick jag tjata och böna och be hos gyn för att få komma dit när jag kände att nått va fel, det orkar jag inte med denna gången, då betalar jag hellre och kan gå när jag vill.....

Hade MF i v 13 och v10 de andra gångerna.

Håller tummarna för oss båda.
  • Hanna 82
    Ahoo skrev 2016-08-10 14:41:22 följande:

Va samma för mig.. Ringde in och fick tjata mig till att få komma in på undersökning.. Ja kanske man ska göra det istället!

Mig var de vecka 9 och vecka 5... Men ah måste försöka koppla bort det och tänka framåt! :)

Skrev för övrigt fel i vilken vecka jag är i, skulle stå 3+2 inte 4! :)

Ja försöka att inte dras ner i träsket och få och må psykiskt dåligt, någongång ska det ju funka för oss med!!! ????
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-08-10 17:40:08 följande:

Hur har era missfall startat ?

Inte för att skrämmas, men kan ju ändå vara bra för alla att veta hur det kan gå. Mitt första missfall var hemskt, i v11 fick jag lite småblödninga, men talade med BM och läste på nätet att det ju var vanligt så tänkte inte så mycket på det, samma morgon i v13 som jag skulle och göra UL så kände jag att jag fick springa snabbt som attan på toa och ut kom en jäkla massa blod och blodklumpar, ropade på sambon som fick en chock, var blod i hela hallen och in på toa. Kände att det inte var rätt så ringde BM som sa åt oss att ringa gyn, där kom man inte fram så ringde BB som assisterade, men under samtalet hade jag blött så mycket så jag blev svimfärdig så de sa åt oss att komma upp. Men innan vi la på kom vi fram till att det fick bli ambulans in, blödde otroligt mycket. På gyn blev det VUL och de märkte att jag blödde mycket, fick tabletter för att hjälpa kroppen att göra sig av med resterna, tror dock ingen sköterska fattade hur mycket jag blödde under dagen när jag låg på rummet och gick på toa då och då, förrän jag svimmat för 5e gången sittandes på toa, då blev det akut till operation för skrapning, efter det blödde jag inte mer, men händer natten och dagen efter fick jag blodtransfusion, 4 påsar, innan jag fick gå hem. När man själv inte vet hur det ska gå till hade jag ju kunnat trott att det var normalt och stannat hemma som de sa först, undra hur det hade gått då.

Andra MF var smidigare, blödde lite redan i v5 och var o kollade men då var allt som det skulle, fortsatte blöda och i v 10 tyckte jag något inte stämde så tjatade mig till att få komma till gyn, och de såg att fostret inte levde, fick tid för skrapning dagen efter då jag hade panik för samma situation som gången innan, men när jag kom hem kom det ut av sig själv, och då blödde jag inte alls särskilt mycket, så car en helt annan upplevelse.....ett par klumpar och sen en kraftigare mens en dag, och vanlig mens typ ett par dagar.....

Oj blev långt.....
  • Hanna 82

Lite nervös nu. Ska på UL nästa vecka, har inte blött på nån vecka nu men däremot tycker jag inte jag är lika trött längre, inte direlt nått illamående heller (har iof inte mått så dåligt alls men mindre ändå nu), men iaf fortfarande öm i brösten......men blir ju orolig ändå att nått är tokigt denna gången med.... Ö

• Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-09-06 13:21:31 följande:

Vad har du haft för blödningar?

Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.
  • Hanna 82
    Mariaelvira1990 skrev 2016-09-07 09:02:18 följande:

Någon mer som ska på tidigt ultraljud? Vi ska imorgon jag är så nervös! Mår inte illa har endast spytt 4 gånger hittills, men brösten och magen är inte att tala om. Ingen blödning men trött som bara den :)

Jag ska göra UL på tisdag, då är jag i 9+6. Förra grav som slutade i MF gjorde jag UL i 6+5 och då såg man ett litet tickande hjärta, tyvärr var nått fel märkte jag i v10 så gjorde UL igen och såg då ett större foster men inget som rörde sig, hade dött i 8+2, rätt orolig för UL nu efter 2 MF att det inte ska va nått liv nu heller.....men bättre att se det nu än att gå och vänta och hoppas längre i onödan med....men håller ju tummarna att allt ser bra ut.
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-09-07 10:06:14 följande:

[quote=76947688][quote-nick]Hanna 82 skrev 2016-09-06 19:01:34 följande:[/quote-nick]Hade bara lite för typ 3 veckor sedan, egentligen nästan bara när jag var på toa och gjorde nr 2 att det var lite rosa på pappret, utom ett par tillfällen närdet var lite mer blod som kom, har haft illamående och ordentlig trötthet mm efter det tillfället med.[/

Då är det nog ingen fara. Själv blöder jag lite nu och då

Tack för stöttningen, hoppas verkligen på 3e gången gillt efter 2 MF....
  • Hanna 82

Gjorde UL igår, v9+6 pga tidigare MF, allt såg bra ut och var rätt exakt på dagen när de mätte fostret. Nu har jag dock åkt på världens förkylning, hoppas inte det är nån fara, men ska vila och hålla koll så jag inte får feber om jag förstått rätt för feber är inte bra.....

• Hanna 82
    celavie1 skrev 2016-09-14 22:44:58 följande:

Visst är det härligt och se den lilla! Helt magiskt skönt. Jag tror det kan vara skadligt om du har hög feber länge. Alvedon borde man väl kunna ta för att hålla nere tempen? Ring bm om du är orolig

Jo min BM sa åt mig att ta Alvedon om jag får feber så det kör vi på....
Svar på tråden BF April 2017