BF April 2017
Hej hej,
Jag skrev tydligen i en inaktiv tråd häromdagen, men väntar mitt första barn i alla fall, nu i vecka 8+3. Speciell situation då jag inte är tillsammans med killen, detta var inte planerat. Visste inte ens om jag ville ha barn men nu känner jag bara att jag inte vill göra abort, allt har varit väldigt upp och ner men det börjar bli bättre.
Idag är typ första dagen på två veckor som jag inte mår illa.
Jag och min kille har bara träffats i ett halvår och hade dessutom precis gjort slut när vi fick reda på att jag var gravid. Det var väldigt blandade känslor för mig i början eftersom jag inte kände att han var "den rätta för mig" och att jag verkligen inte hade tänkt skaffa barn nu. Jag kände ren panik i ett par dagar. Men magkänslan sa mig ändå att det var ödet och jag kunde inte ens tänka mig att göra abort (har gjort två stycken förut). Nu känner jag bara bra känslor kring graviditeten, förhållandet med min kille och den familj vi är på väg att skapa, även om förutsättningarna är annorlunda jämfört med andra!
Det finns så många typer av familjekonstellationer idag och det finns verkligen inget rätt eller fel. Jag har en bekant som är nybliven, ensamstående mamma och både hon och sonen verkar må strålande. Om du känner för att prata av dig så lyssnar jag gärna!