Inlägg från: celavie1 |Visa alla inlägg
  • celavie1

BF April 2017

Blue113 skrev 2016-09-12 14:05:43 följande:

Hello :) hoppar in här, väntar vårat andra barn är i vecka 9 nu.

Mår som vanligt dock trött :) men åkt på en dunder förskylning nu så är konstant trött...

Nu väntar vi på att få göra kub testet och se så det ser bra ut.

Är det många som väljer att göra kub testet?:)

Hej!

Jag hoppar också in här från en annan tråd. Är i vecka 11+0. Mår ganska bra men är sjukt trött på kvällen samt spänd mage. Jag och min sambo valde bort kub test trots att jag är 40 år. Efter 5 år med barnlöshet samt flera ivf försök och ett missfall blev vi bara så glada när jag blev gravid spontant så vi har valt bort det. Orkar inte ta ställning till det helt enkelt. Hoppas så att det ska gå bra. Det är bra dock att man kan testa :)
  • celavie1
    Blue113 skrev 2016-09-13 21:16:44 följande:

Okej och grattis till bäbisen i magen :) förstår eran tanke ang kub så tänkte vi med vårat första barn. Mem med detta så var jag tyvärr säker på att jag/vi ville göra kub testet. Vet inte riktigt varför :)

Jag skulle nog ha tagit testet jag med om jag inte hade haft så svårt att bli gravid. Nu vill jag inte avbryta det till något pris så därför får det bli som det blir.
  • celavie1
    Hanna 82 skrev 2016-09-14 18:10:23 följande:

Gjorde UL igår, v9+6 pga tidigare MF, allt såg bra ut och var rätt exakt på dagen när de mätte fostret. Nu har jag dock åkt på världens förkylning, hoppas inte det är nån fara, men ska vila och hålla koll så jag inte får feber om jag förstått rätt för feber är inte bra.....

Visst är det härligt och se den lilla! Helt magiskt skönt. Jag tror det kan vara skadligt om du har hög feber länge. Alvedon borde man väl kunna ta för att hålla nere tempen? Ring bm om du är orolig
  • celavie1
    Calliope skrev 2016-09-15 14:56:20 följande:

Hej. Jag hoppar in här från en annan tråd. Har en son sedan tidigare och är nu gravid i v 9. Idag gjorde jag vul och fick beskedet att två små bönor med pickande hjärta finns där inne. Jag visste att risken till tvillingar fanns eftersom jag fick tillbaka två embryo efter min fertilitetsbehandling men det var ändå chockartat.

Grattis till två små bönor :)
  • celavie1
    Calliope skrev 2016-09-17 07:28:03 följande:

Tack. Det känns lite omtumlande att veta att det är två stycken. Snart ska jag göra kubtest. Börjar bli lite nervös vad jag kommer få för svar.

Förstår det. Vad är du i för vecka?
  • celavie1
    Calliope skrev 2016-09-20 10:00:06 följande:

Går in i v 10 idag.

Jag är i vecka 12+1 nu. Det känns långt till rutinultraljudet i vecka 18. Funderar på att boka in ett nu snart privat. Skulle kännas skönt och få lite bekräftelse på att allt är bra
  • celavie1
    UgurBöcegi skrev 2016-09-20 19:50:57 följande:

Hej en en gång till jag undrar om denna gruppen har en Facebook sida som är hemlig so man kan vara med i ?

Jag tror denna tråd redan har en grupp och att som är med där kanske inte skriver något här numera. Jag kan också tänka mig att gå med i en hemlig Facebook grupp. Jag har dock ingen bra koll på hur man skapar en själv på rätt sätt. Vet du?
  • celavie1
    Skenhede skrev 2016-09-23 17:15:22 följande:

Jag skulle också gärna vara med i en facebook grupp. 

Jag vet hur man fixar en ny om det finns fler som inte har någon men vill ha en? 

:)

Är i vecka 9! BF 29 april

Jag blir gärna med om du skapar en hemlig grupp :)
  • celavie1
    Skenhede skrev 2016-09-26 16:46:40 följande:

Kan absolut fixa en hemlig grupp :)

Behöver dock bjuda in en person för att starta gruppen. Så ni som vill vara med kan lägga till mig på facebook:

Michaela Skenhede (Det finns bara 1 :) )

Ni kan ta bort mig som vän efter ni blivit medlem i gruppen så att ni vet men man måste vara vän för att kunna bjuda in i hemlig grupp 

Jag (Carin) har precis skickat vänförfrågan :)
Svar på tråden BF April 2017