Sambon arg över arv som är min enskilda egendom
Vårt hus är INTE i behov av renovering då det totalrenoverade för 10 år sedan då vi flyttade hit. Min sambo ville renovera för att få modernare, snyggare (i hans mening) stil på det.
Vi har en hög ungar som kommer att behöva körkort mm i framtiden, hur är att spara till det inte att lägga pengarna på familjen?Jag kom hem, TVn märktes bra. Jag frågade, trött efter en jobbig resa var fan den kommit ifrån. Han sa att han hade sålt den där skitfula tavlan jag pratat om att sälja och fått ett grymt bra pris för den, det hade precis räkt till TVn vi behövde. Jag fick ett smärre migränanfall, kallade honom idiot och gick och lade mig. Nästa morgon plockade jag fram värderingen, lade den på hans plats vid frukostbordet och åkte sen på jobb. När jag kom hem var han väldigt tyst, när barnen lagt sig bad han om ursäkt, berättade hur han gått med den till en butik i stan som bla säljer tavlor och konst, och pratat till sig nästan dubbelt upp mot vad de erbjöd från början. Han hade gått tillbaka och försökt få köpa tillbaka den men den var redan såld vidare. Det fanns ingen grund att gå vidare på då alla papper var i sin ordning, kvitton fanns skrivet, samt överlåtelsebevis.
Nöjd nu?