-
Han visste om arvet, men inte den exakta summan.Anonym (Vickan) skrev 2016-07-25 22:15:04 följande:Att veta om och att få ta del av arvet är två vitt skilda saker.
-
Så då har du alltså skrivit att TS måste be om lov, fast du förnekade det.Anonym (Vickan) skrev 2016-07-25 22:09:40 följande:Ja lov att definiera någon annans behov än sina egna.
Ts fattar beslut åt hela familjen över mannens huvud. Med det menar jag inte att ts har någon automatisk skyldighet att dela med sig av sina pengar. Men utan ärlighet har de ingen relation värd namnet. -
Ja, det resonemanget är det väl bara Lyxfällan-deltagare som kör med...Anonym (rolle) skrev 2016-07-25 22:20:30 följande:Du kanske inte ens lever till 65 är en av de mest idiotiska kommentar jag kan tänka mig.Vet du hur många pesionärer som lever på existensminimum. Lite sent att börja tänka på pensionen när man blir 65
-
Jag hade tänkt överraska honom då, väntade sen på rätt tillfälle när han uppförde sig väldigt illa och sålde en tavla jag ärvt (utan lov och till rejält underpris enligt värderingen ..) när jag var bortrest med jobbet en helg. Orsaken? Vi "behövde" byta vår 40" TV till något större och bättre. Då bestämde jag att han inte skulle få veta något om vad jag egentligen hade ärvt.taquine skrev 2016-07-25 22:22:50 följande:Klart det är hennes pengar , men att hålla det hemligt när man bor och har barn tillsammans är ju inte ok i min bok.
Svårt för snålisar om jag ska vara ärlig.
Att sälja andras grejor utan att be om lov är mycket värre i min värld än att inte berätta om hur stort ett arv är. Jag har full förståelse för TS, vilket jävla liv det skulle bli på hennes man om hon berättat. I mina ögon är han snåljåpen, som vill åt hennes pengar. -
Ja, det är konstigt att alla som är så upprörda över TS brist på moral och hennes ovilja att dela med sig, inte har några synpunkter på detta. Men det ingår kanske i begreppet "vara generös mot sin sambo", att man inte ska bry sig om sådant.Physalis skrev 2016-07-25 22:24:15 följande:
Tycker fokusen i tråden hamnat lite fel.
Ts och hennes sambo har separat ekonomi på mannens initiativ, hon vet endast vad han har på sitt sparkonto för att han skryter om det vitt och brett.
Alltså de har inte med varandras pengar att göra, hon kan inte kräva att han ska göra saker för sina sparpengar och viseversa.
Det intressanta för mig är varför och hur han fick reda på sparkontot. Hur känner du inför detta svek ts? Du verkar inte ha mycket gott i övrigt att säga om honom.
Jag hade i din sits talat om för honom att han genast ska tala om varför han börjat snoka i mina pengar och sedan hur han lyckades ta reda på hur mycket pengar jag har. Jag hade talat om att relationen garanterat är slut om han vägrar svara.
Han kanske tom har begått någon typ av brott? (Kan inte sådana lagar)
Sedan skulle jag ta mig en ordentlig funderare på om relationen går att rädda i huvudtaget efter hans rejäla övertramp när han dessutom har alla dessa osmickrande sidor.
-
Nej, många vill nog ha koll och har det också. Men nu har ju TS och hennes man det inte så, utan han ville att de skulle ha separat ekonomi, och utan insyn. Det kan man tycka vad man vill om, men det är ju deras beslut.Anonym (Vickan) skrev 2016-07-25 22:29:53 följande:Att ha separata ekonomier innebär inte per automatik att man inte har insyn i varandras ekonomier. Det innebär egentligen bara att man inte har tillgång till varandras pengar.
Själv skulle jag aldrig vilja leva med någon som inte var ärlig om sig själv. Gällande alla aspekter av sitt liv men även de ekonomiska. Skulle exempelvis inte vilja skaffa barn eller köpa hus med någon utan att ha någorlunda koll på deras ekonomi.
Bara en sån sak. Partnerns ekonomiska situation kan påverka hur många barn man vågar skaffa. Det handlar om stora livsval och personligen skulle jag bli besviken om jag i efterhand fick reda på att min partner undanhållit mig en massa viktig information. -
Ja, det ökar ju inte din trovärdighet, om man säger så.Anonym (Vickan) skrev 2016-07-25 22:33:00 följande:Minns inte vad jag skrivit. Är det viktigt för dig?
-
Vilka beslut fattar TS över hans huvud?Anonym (Vickan) skrev 2016-07-25 23:30:25 följande:Lov om att få fatta beslut åt honom över huvudet på honom.
-
Så om du inte vet vad sparkontot innehåller, kan du inte göra en bedömning av din partner? Saker som lön, jobb, vanor, värderingar osv ger dig ingen hint alls om hur din partner sköter sin ekonomi?Anonym (Vickan) skrev 2016-07-26 00:14:05 följande:Kan vara bra att veta när man köper hus tillsammans. Så att kronofogden inte plötsligt knackar utanför för att de ska tvngssälja det på grund sambons hemliga skulder. Kan vara bra att veta så man vet om man vågar satsa på ett tredje barn som man så gärna önskar. Är det utblottad arbetslös och sjukskriven stackare så föreslår man inte ens ett tredje barn. Kul senare få reda på att stackarn har miljoner undanstopade och så har man gett upp sin dröm om ett tredje barn på helt falska premisser.
Personligen skulle jag också vilja veta var pengarna kommer ifrån. Pengar från kriminell aktivitet skulle gå fet bort. Samma sak om det var arv från nazityskland eller imelda marcos eller nåt.
Vill ens partner inte ha ett trejde barn så spelar väl inte ekonomin någon roll? Skaffar man barn bara för att man har råd med det? Konstigt resonemang.
Dina sista meningar bortser jag ifrån. Den typen av konspirationsteorier sänker ju din trovärdighet till 0. -
OK, det låter så nu. I nästan alla dina inlägg har du klagat på TS, läst in saker som inte skrivits och varit allmänt taskig mot henne. När du sedan får mothugg kan du inte försvara dig.Anonym (Vickan) skrev 2016-07-26 09:40:08 följande:Kvittar. Jag vill ha en partner som inte döljer en massa saker för mig. Vill ha en relation baserat på öppenhet, ärlighet och transparens. Men det är bara vad jag vill. Vad ni andra värdesätter i en relation är upp till er.
Varför inte bara skriva detta från början? Istället för att hoppa på TS?