• Anonym (Liggsugen)

    Hur får man ligga som ensamstående mamma?

    Jag är en nybliven ensamstående tvåbarnsmamma som har ganska stor sexlust. Men hur får man ligga? Känns som att det inte är som förr när man var 18-20 år och följde med någon hem från krogen eller hade nån man låg med lite då och då. Är inte intresserad av att skaffa förhållande än på ett tag. Är så trött på att inte få ligga. Mitt ex (barnens pappa) vill ligga ibland för han får inte heller nåt men det känns så fel på nåt vis? Vill inte släppa till där då det var han som dumpade mig och att han splittrade vår familj gör att jag har lite svårt för honom. Hur gör man?

  • Svar på tråden Hur får man ligga som ensamstående mamma?
  • Anonym (Lätt)
    Lorangaragnar skrev 2023-07-01 10:41:41 följande:

    Det finns gott om kåta män/killar på Tinder.


    Skulle tro att 95 % av alla män är sådana där.

    Blir ingen bra matchning när kanske 5 % av kvinnorna på Tinder är där av samam anledning.

    Denna ständiga obalans i livet.
  • Anonym (Nema)

    Är nog inte så stort problem om ni är villiga. Ensamstående pappor har nog det betydligt svårare i så fall.

  • nihka
    Anonym (M) skrev 2023-07-01 13:41:47 följande:
    Nja, första steget var väl att MÄTA makten. För att det ska vara möjligt så måste först missbrukaren erkänna att den sitter på makt. Sen när man kan mäta makten då kan man ta med det i samhällsteorier. Som jag förstod det.
    Hur mäter man någons sexuella makt över en annan människa även om den personen skulle komma på den absurda idén att erkänna att någon sådant ens existerar?

    Uteblivna knull varje gång man får syn på grannfrun som man är lite sugen på?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Lorangaragnar
    Anonym (Lätt) skrev 2023-07-01 14:37:31 följande:
    Skulle tro att 95 % av alla män är sådana där.

    Blir ingen bra matchning när kanske 5 % av kvinnorna på Tinder är där av samam anledning.

    Denna ständiga obalans i livet.
    Men ts är ju kvinna, så om hon inte har allt för stora krav så har hon ju ett smörgåsbord av män att välja mellan.
  • Tecum
    nihka skrev 2023-07-01 10:27:39 följande:
    Lite osäker på om det beror på problem med läsförståelsen eller en överlivlig fantasi, men jag har strukit det som du fått om bakfoten. Tråkigt nog blev det inte så mycket kvar, men lycka till nästa gång.

    Kärnan i det jag hade att säga är att ingen någonsin har rätt till någon annans kropp så ingen är snuvad på några sexuella rättigheter om man inte lyckas få till det, varken män eller kvinnor.

    Sedan har jag faktiskt aldrig stött på en kvinna varken lesbisk eller hetero som kommer dragandes med kurvor och menar att det finns en samhällskonspiration bakom när de inte får knulla. De finns säkert också men de är iaf inte synliga här med rabiata föreställningar om rättigheter till kroppar som inte vill - en inställning som alltid förtjänar förakt oavsett vem den kommer från.
    Oj, jag trampade visst på en riktigt öm tå när du tar till censurmetoder för att slippa svara...

    Det är du som använder det idiotiska uttrycket "inbyggt ojämlikhetstänk" i samband med att vi talar om det positiva med sexuell frihet för bägge kön.

    Din personliga syn på sex vet jag iofs inte mycket om, men du ger intryck av att inte värdera sexuell frihet särskilt högt. Lite förvånande då du är vettig för övrigt.

    Jag har aldrig läst något seriöst inlägg här som kräver tillgång till kvinnokroppar mot deras vilja. Kan du citera något?
    De män som skriver om sin längtan efter närhet och sex är frustrerade, desperata och förtvivlade, inte minst över sin egen oförmåga, men ingenstans läser jag att de vill tvinga sig på kvinnor. De är värda att tas på allvar, inte att hånas och fördömas.
  • StudierKemi
    Tecum skrev 2023-07-01 15:31:42 följande:
    Jag har aldrig läst något seriöst inlägg här som kräver tillgång till kvinnokroppar mot deras vilja. Kan du citera något?
    De män som skriver om sin längtan efter närhet och sex är frustrerade, desperata och förtvivlade, inte minst över sin egen oförmåga, men ingenstans läser jag att de vill tvinga sig på kvinnor. De är värda att tas på allvar, inte att hånas och fördömas.



  • nihka
    Tecum skrev 2023-07-01 15:31:42 följande:
    Oj, jag trampade visst på en riktigt öm tå när du tar till censurmetoder för att slippa svara...

    Det är du som använder det idiotiska uttrycket "inbyggt ojämlikhetstänk" i samband med att vi talar om det positiva med sexuell frihet för bägge kön.

    Din personliga syn på sex vet jag iofs inte mycket om, men du ger intryck av att inte värdera sexuell frihet särskilt högt. Lite förvånande då du är vettig för övrigt.

    Jag har aldrig läst något seriöst inlägg här som kräver tillgång till kvinnokroppar mot deras vilja. Kan du citera något?
    De män som skriver om sin längtan efter närhet och sex är frustrerade, desperata och förtvivlade, inte minst över sin egen oförmåga, men ingenstans läser jag att de vill tvinga sig på kvinnor. De är värda att tas på allvar, inte att hånas och fördömas.
    Dina fantasier om mig och nu mina tår är ju inget ämne jag behöver adressera så jag kan fortsätta stryka både allt du inbillar dig och det du fått om bakfoten.

    Angående "inbyggt ojämlikhetstänk", läs om läs rätt.

    De männen får också seriösa svar tills de eller någon annan börjar yra om hur det är feministernas fel att de inte får knulla och att det är samhällets ansvar att ändra på det. Nej, de vill inte tvinga sig på kvinnor utan kvinnor ska "inse" genom att samhället ska ändra på de ovilliga kvinnornas attityder att de egentligen går miste om en 12-poängare som bor hemma hos mamma tills hon åker in på hemmet. Det har även föreslagits lusthöjande medicinering för kvinnor som det inte rinner till för över utsikten att få landa ett sånt kap. The list goes on...

    De är verkligen inte många men som en gammal trasig papegoja hackar de om hur det är alla andra än de själva som bär ansvaret för att de inte lever det liv de vill ha. Nope det blir oftast inga styrkekramar där.

    Jo, jag kan citera rätt ner i FLs enorma sopcontainer för den här typen av stoff och personangreppen som följer om någon dristar sig till att dra lite i offerkoftan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    StudierKemi skrev 2023-07-01 16:14:36 följande:
    Fast Anonym (M) fattar väl att det bara är nys, men försöker ändå sammanfatta och bena ut andra personers tankar om det hela här i tråden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • StudierKemi

    Det är löjligt att inte bara kunna vara hemma och lösa de sexuella behoven på egen hand, utan gnäll. Många män hittar inga kvinnor för att kvinnorna tillfredsställer sig hemma SJÄLVA (med vibrator och dildo m.m.) och de är inte tjurskalliga för det, och samma sak förväntar sig nu kvinnor av männen. Det ska vara rättvist bara. Det som männen gör i många fall på FL borde ses som manlig borderline, att klänga sig fast vid andra människor för att man på något sätt är osjälvständig och outvecklad, någon mildare form av utvecklingsstörning, och självklart blir kvinnor arga och vill inte beblanda sig under några omständigheter. Men som tur är så är  logiska, utvecklade, upptagna med jobb män utanför FL inte lika knäppa, så självklart finns det hopp. Men goda män räcker inte åt alla, och många människor kommer att förbli eviga singlar. Det är naturligt bara.

  • Tecum
    nihka skrev 2023-07-01 16:26:23 följande:
    Dina fantasier om mig och nu mina tår är ju inget ämne jag behöver adressera så jag kan fortsätta stryka både allt du inbillar dig och det du fått om bakfoten.

    Angående "inbyggt ojämlikhetstänk", läs om läs rätt.

    De männen får också seriösa svar tills de eller någon annan börjar yra om hur det är feministernas fel att de inte får knulla och att det är samhällets ansvar att ändra på det. Nej, de vill inte tvinga sig på kvinnor utan kvinnor ska "inse" genom att samhället ska ändra på de ovilliga kvinnornas attityder att de egentligen går miste om en 12-poängare som bor hemma hos mamma tills hon åker in på hemmet. Det har även föreslagits lusthöjande medicinering för kvinnor som det inte rinner till för över utsikten att få landa ett sånt kap. The list goes on...

    De är verkligen inte många men som en gammal trasig papegoja hackar de om hur det är alla andra än de själva som bär ansvaret för att de inte lever det liv de vill ha. Nope det blir oftast inga styrkekramar där.

    Jo, jag kan citera rätt ner i FLs enorma sopcontainer för den här typen av stoff och personangreppen som följer om någon dristar sig till att dra lite i offerkoftan.
    Jag noterar att du strök att jag tycker du är vettig... Har jag fel där också?

    Det var du som använde ditt älsklingsuttryck om jämlikhet i fel sammanhang.

    Bra att vi är överens om att det inte är många som skriver dumheter om kvinnor.
  • StudierKemi
    nihka skrev 2023-07-01 16:32:48 följande:
    Fast Anonym (M) fattar väl att det bara är nys, men försöker ändå sammanfatta och bena ut andra personers tankar om det hela här i tråden.
    Jaha, då fattar jag! 

    Har inte följt tråden sen start.
  • nihka
    Tecum skrev 2023-07-01 16:35:13 följande:
    Jag noterar att du strök att jag tycker du är vettig... Har jag fel där också?

    Det var du som använde ditt älsklingsuttryck om jämlikhet i fel sammanhang.

    Bra att vi är överens om att det inte är många som skriver dumheter om kvinnor.
    Jag är inte intresserad av omdömen av min person. Diskutera ämnet, inte mig.

    Mitt "älsklingsuttryck" använde jag väl 2 gånger tror jag, har inte kollat och i samband med att om man inte anser att kvinnor ska verka för samma rättigheter och möjligheter som män så innebär det att där män har en bättre möjligheter och fler rättigheter ska kvinnor inte få följa efter utan ojämlikheten ska bestå - ett inbyggt ojämlikhetstänk. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tecum
    nihka skrev 2023-07-01 16:54:40 följande:
    Jag är inte intresserad av omdömen av min person. Diskutera ämnet, inte mig.

    Mitt "älsklingsuttryck" använde jag väl 2 gånger tror jag, har inte kollat och i samband med att om man inte anser att kvinnor ska verka för samma rättigheter och möjligheter som män så innebär det att där män har en bättre möjligheter och fler rättigheter ska kvinnor inte få följa efter utan ojämlikheten ska bestå - ett inbyggt ojämlikhetstänk. 
    Jag försökte bara vara lite vänlig, ursäkta för all del!

    Fattar fortfarande inte vilken ojämlikhet du påstår att jag vill ska bestå...
  • nihka
    Tecum skrev 2023-07-01 17:16:31 följande:
    Jag försökte bara vara lite vänlig, ursäkta för all del!

    Fattar fortfarande inte vilken ojämlikhet du påstår att jag vill ska bestå...


    Inga problem. Jag förklarade bara det du frågade om.

    Inom områden där män har bättre möjligheter och fler rättigheter, om man menar att kvinnor inte ska få följa efter och få samma möjligheter och rättigheter så innebär det att man vill att  ojämlikheten ska bestå - ett inbyggt ojämlikhetstänk. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2023-07-01 14:52:36 följande:
    Hur mäter man någons sexuella makt över en annan människa även om den personen skulle komma på den absurda idén att erkänna att någon sådant ens existerar?

    Uteblivna knull varje gång man får syn på grannfrun som man är lite sugen på?
    Ja, fråga inte mig, det framgick väl inte heller hur. Men så stod det.
Svar på tråden Hur får man ligga som ensamstående mamma?