• Noname00

Bättre operativsystem

Vad är det som går segt?
    Om det är allt så borde en återställning hjälpa, är det bara när du surfar på internet så kan det vara någon plugin som ligger och drar resurser.

• Noname00
    sportpappa skrev 2016-07-29 11:48:20 följande:
    En utbildning bör vara så systemoberoende som möjligt såvida det inte är en utbildning i just Windows eller Word. Att mer eller mindre utestänga vissa operativsystem är fruktansvärt trångsynt och tyder på teknisk okunskap. Jag hade ifrågasatt såna krav.

Jag ser allra helst att man använder en webbaserad läroplattform med stöd för de funktioner man behöver. PDF och TXT är andra format som alla klarar av.
    Annars fungerar Google Drive ruskigt bra när flera personer ska arbeta med samma dokument, redigera, kommentera m.m. Google Drive klarar av att spara ner till DOC så om man av någon outgrundlig anledning vill ha det så kan man konvertera dokumentet.
    Vilka operativsystem stänger man ut?
    Det finns knappt ett os som inte har en applikation som klarar av att läsa word och pdf-filer.
  • Noname00
    hejnina skrev 2016-07-29 11:59:45 följande:
    Ja vi jobbar mycket i google drive och jah känner till dess fördelar men våra examinatorer vill som sagt ha in ett worddokument och jag tror verkligen att det är det allra vanligaste.
    Det är knappast ett problem vare sig du kör Windows, Mac eller Linux.
Svar på tråden Bättre operativsystem