• Anonym (Hairy guy)

raka ryggen eller inget sex

Min fru har länge irriterat sig på min hårväxt på ryggen. Har inte alltid haft hårig rygg, men det är som att med åldern så har kroppen av någon anledning valt att prioritera rygghår framför hår på huvudet. Hur som helst så bekommer det inte mig att ryggen har mer hår än bröstet, jag ser ju inte det i alla fall.

Här under semestern så har jag naturligtvis gått barbröstad en del och min fru har nu flera gånger gjort ap-ljud vid dessa tillfällen, t.ex. när jag klipper gräsmattan. I helgen försökte jag mig på att "klappa musslan" lite grand, men då slog hon undan handen och sa att om jag inte börjar raka eller vaxa ryggen så är det slutsnuskat. Jag blev sur och gick och la mig på soffan och har efterföljande känt mig riktigt jäkla trumpen och stött. Ska jag behöva raka ryggen för att få doppa staken hos min egen fru? Bara tanken på det rent praktiska gör att jag inte ens vill överväga det.

Hur hade ni resonerat; rakat av er håret eller stått på er? Tacksam för reflektioner.

• Svar på tråden raka ryggen eller inget sex
  • Anonym (Tjej)

Rakar hon sig någonting för din skull. Har ni kulturen att man ska vara au natural eller att man rakar sig?

• riboflavin

Med den kommunikationen hade jag ärligt talat inte lyft ett finger för att bli "mer attraktiv" för min partner. Utpressning är inte sexigt. Att racka ner på aspekter i sin partners utseende på det viset är inte ok någonstans. Problemet är ju inte att hon vill att du rakar dig, utan sättet hon framför det på. Ta ett ordentligt snack med henne om hur hon hade upplevt det om du gjorde narr av henne lättklädd genom att imitera valfritt djur eller ställde ultimatum angående hennes utseende för att vilja ha sex med henne.

Sen kan jag absolut förstå att hon önskar att du vaxar eller rakar ryggen om hon har svårt att tända på den typen av kroppsbehåring, men då har man en diskussion och ber snällt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • CatMan

Hon kanske kan hjälpa dig att raka bort håret på ryggen?

• Anonym (Beror på.)

Det är grymt fult med hår på ryggen. Vill du att hon ska raka benen,underlivet,under armarna? Om du inte har såna krav tycker jag hon är orättvis. Har du däremot krav på hennes kroppshår borde hon få ha det samma mot dig.

• Tecum
    kattpappan skrev 2016-07-28 15:22:03 följande:
    Hon kanske kan hjälpa dig att raka bort håret på ryggen?
    Det är nog en förutsättning, hur lätt är det att raka ryggen själv...

Men sexuell utpressning ökar inte samarbetsviljan, det borde hon begripa. 
  • riboflavin
    Anonym (Beror på.) skrev 2016-07-28 15:26:03 följande:

Det är grymt fult med hår på ryggen. Vill du att hon ska raka benen,underlivet,under armarna? Om du inte har såna krav tycker jag hon är orättvis. Har du däremot krav på hennes kroppshår borde hon få ha det samma mot dig.

Så du tycker på fullaste allvar att det är ett ok sätt att ta upp frågan på? Oavsett om han har önskemål på rakade ben och armhålor så är ju hennes approach rent ut sagt vidrig.
  • Anonym (hej)

Var glad att du har en fru som vill ha sex med dig istället!

• Anonym (Beror på.)
    riboflavin skrev 2016-07-28 15:47:53 följande:
    Så du tycker på fullaste allvar att det är ett ok sätt att ta upp frågan på? Oavsett om han har önskemål på rakade ben och armhålor så är ju hennes approach rent ut sagt vidrig.
    Varför då? Varför ska han få ha åsikter på hennes behåring men hon ska leva med hans aprygg fast hon finner det avtändande?! Jag vill inte heller ha sex med min sambo om han är ofräsch. Varför skulle jag behöva det? Är det bara mannen som får ha önskemål om sina kvinnor eller vad menar du?
  • riboflavin
    Anonym (Beror på.) skrev 2016-07-28 15:51:39 följande:

Varför då? Varför ska han få ha åsikter på hennes behåring men hon ska leva med hans aprygg fast hon finner det avtändande?! Jag vill inte heller ha sex med min sambo om han är ofräsch. Varför skulle jag behöva det? Är det bara mannen som får ha önskemål om sina kvinnor eller vad menar du?

Problemet är inte att hon har synpunkter/önskemål.utan sättet hon framför det på. Du hade varit helt ok med att din sambo behandlade dig på det viset?
  • Anonym (Beror på.)
    riboflavin skrev 2016-07-28 16:15:44 följande:
    Problemet är inte att hon har synpunkter/önskemål.utan sättet hon framför det på. Du hade varit helt ok med att din sambo behandlade dig på det viset?
    Ja hon är elak men varför ska hon ha sex när hon finner detta så avtänande. Ts pratar som om han ska ha rätt att ligga med sin fru som om hon är hans jävla ägodel. Han har ingen jävla rätt alls. Hon bestämmer helt själv eller?!
Svar på tråden raka ryggen eller inget sex