Svårlöst problem
Kan inte pappan ta tåget att hämta efter jobbet? Då kan både han och barnet sova på vägen tillbaka alternativt f ett bättre umgänge under resan än vad man har i en bil. Eller måste han hämta en viss tid på fredagen?
Kan inte pappan ta tåget att hämta efter jobbet? Då kan både han och barnet sova på vägen tillbaka alternativt f ett bättre umgänge under resan än vad man har i en bil. Eller måste han hämta en viss tid på fredagen?
Kolla upp alternativ till boende pch aktiviteter närmare mamman så behöver de inte åka så långt. Behöver inte vara dyrt, tex ta in på ett vandrarhem, campingstuga eller kolla om det finns något "bo på bondgård" i närheten. Så kanske de bara behöver åka 5-10 mil på lördagen och ha ett mysigt utflyktsumgänge istället för bilåkarumgänge.
Om du inte inser skillnaden själv kan jag inte hjälpa dig att förstå för då handlar det om viljan att förstå saknas.Mamman är osams med sina föräldrar och de bor en liten bit bort från vår ort. Pappan känner dem inte iom att han och mamman aldrig var ett par. De har setts på barnets dop bara och någon enstaka gång till.
Farmor och farfar har jag redan skrivit att de inte är ett alternativ pga att de bor ännu längre bort från barnet än vi samt deras ålder och allmänna hälsotillstånd.
Vi har ingen vän som barnet känner så pass väl, om mamman har det vet vi inte, hon vägrar diskutera något annat alternativ än att vi hämtar vanlig tid.Det finns hotell bara och det blir för dyrt, vi har helt enkelt inte de pengarna. Vi lever ur hand i mun just nu som jag skrivit.