• pyssel

Hjälp, hur få vuxen dotter med add att fungera?

Ego Lovers skrev 2016-07-30 09:02:21 följande:

Ni får be henne gå ner till socialen och ansöka om försörjning och då kommer de ställa krav på henne samt att ni ställer krav på att hon betalar för sig hemma. Har hon avslutat gymnasiet är ni inte försörjningsskyldig längre

Ego Lovers skrev 2016-07-30 09:04:50 följande:

Ehhhh.... Förklara för jag känner flera med Add och adhd och de sköter sina arbeten, har egen bostad och missköter varken sina jobb eller lever på sina föräldrar.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-30 11:22:22 följande:

Vad vet du om mina kunskaper i ämnet? Jag har själv adhd. Är dessutom utbildad. Och hjälper andra.

Din kommentar var fullständigt meningslös och rent ut sagt elak. Den underförstådda andemeningen var att det går att leva precis som vanligt med en funktionsnedsättning. Ursäkta mig??

Det går att få ett drägligt liv trots en funktionsnedsättning. Men oftast är det en lång väg att vandra för att nå dit. Ts dotter håller precis på att påbörja sin vandring. Den vägen kommer bli hundra gånger jobbigare än för någon annan 19-åring. Ha respekt för det.

Inte någonstans i mina inlägg har jag uppmuntrat ts att dalta med sin dotter.

Med din inställning borde du inte få jobba med människor med funktionsnedsättningar.

Det är bara du som läser något som inte står. Du läser också fel att TS dotter är 19. Det är fyra år sedan dottern gick ut gymnasiet. Det är en vuxen kvinna med problem inte bara med adhd, som det verkar, utan även bekymmer med insikt, bekväm och ansvarslös. Du vet väl att personer med NPF kan ha mer i sin personlighet än sin diagnos?

Den som kan vara objektiv med eller utan NPF, och inte subjektiv pga sin egen NPF, är den bättre personen att arbeta med funktionsnedsättningar IMHO.
    Alla hästar hemma
  • pyssel

Var får hon pengar ifrån idag och hur mkt?

Alla hästar hemma
  • pyssel
    pyssel skrev 2016-07-30 18:55:28 följande:

Var får hon pengar ifrån idag och hur mkt?

Förlåt. Ser nu att hon jobbat till förra veckan. Men då är det kanske läge att ta ett snack om fortsättningen om hon är utan inkomst och brukar få av er när hon inte drar in något själv? Att få ngn att betala kan ju vara en tuffare process än att strypa försörjningen om ni står för mer än tak över huvudet.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Hjälp, hur få vuxen dotter med add att fungera?