• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • vi blir 3

Efter ett misslyckat första försök är vi i rullning igen. Har bim först den 13 september om det nu stämmer. Hade en superkonstig blödning som startade innan bim och som inte var som vanlig (mycket blod blandade flytningar - sorry för detaljerna). Men snart dags för ägglossning men vi övar redan nu för säkerhetens skull ;D

• Hellsing
    vi blir 3 skrev 2016-08-22 07:16:47 följande:

Efter ett misslyckat första försök är vi i rullning igen. Har bim först den 13 september om det nu stämmer. Hade en superkonstig blödning som startade innan bim och som inte var som vanlig (mycket blod blandade flytningar - sorry för detaljerna). Men snart dags för ägglossning men vi övar redan nu för säkerhetens skull ;D

Men en blodblandad flytning? Det låter ju som nidblödning?
    I augustitråden var det en tjej som hade haft mensen som vanligt men fick superpositivt på ÄLtest och det visade sig att hon trots mens hade blivit gravid! ^^
  • vi blir 3

Har förresten en tjej född 2012 som verkligen är Supersugen på att bli storasyster :)

• vi blir 3
    Hellsing skrev 2016-08-22 07:20:03 följande:

Men en blodblandad flytning? Det låter ju som nidblödning?

I augustitråden var det en tjej som hade haft mensen som vanligt men fick superpositivt på ÄLtest och det visade sig att hon trots mens hade blivit gravid! ^^

Så kul! :) Testade dock och det visade negativt. Blödde tre dagar varav dag två bara var flytningar. Tror inte att jag är låghormonare då jag fick plus på stickan tidigt med min dotter...annars kanske vi blir positivt övverraskade sen :D
  • Anonym (Augusti)

Jag tror jag är låghormonare, tidigare plussat på äl+ 16-19 men då var min cykel längre (32 dagar) nu är den mellan 23-28 dagar.

Är man alltid låghormonare om man varit det tidigare?

• småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-20 12:24:21 följande:

Åh spännande! Har NC inte satt ut äl än då? Vet inte riktigt hur den appen fungerar för jag kör med ff. Tror du själv att du haft äl?

Ja, alltså, om en skall tro äl-flytningarna iaf. Men sedan så tänker jag att en kan ha äl-flytningar utan äl. Blir förvirrad :p
  • LadySatisfied

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

• Tra3dockan
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 15:03:22 följande:

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

de två gångerna som slutade i tidigt missfall för mig började med ömmande bröst redan från dagarna efter äl så det låter positivt :)
  • Snurrfia

Hejsan undrar om jag får hoppa in här Vi har precis påbörjat våra försök (augusti) och jag har snart redan tjatat hål i huvudet på min andra stackars hälft om allt från ägglossning, symptom och vitaminer till namnförslag och barnvagnar. Iallafall tror jag att vi har två chanser i september med första bim runt den 1/9, hade Äl den 16/8 och tycker såklart redan att jag har "alla" symptom, men det är nog mest önsketänkande + att man känner efter lite för mycket.

Svar på tråden Bim september