• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LadySatisfied
    Tra3dockan skrev 2016-08-22 15:19:49 följande:

de två gångerna som slutade i tidigt missfall för mig började med ömmande bröst redan från dagarna efter äl så det låter positivt :)

Oj då kanske det är på riktigt nu då Hade du några andra tidiga symptom?

Vad tråkigt med dina missfall
  • stellanocte
    misslina skrev 2016-08-21 15:47:47 följande:
    Har bim kring den 2-3 september :)
    Kul! Hoppas att detta blir vår månad
  • Anonym (en trea?)

Hej! Hoppar in här  

Slutade med preventivmedel i Februari... har 2 barn sen innan... inte fått tillbaka mensen ens en gång.... räknat ut att jag har Bim den 2 September... haft ömma bröst i 10 dagar nu. TIO dagar... tror att jag hade äl den 16 men enligt app så hade jag det i lördags den 20/8.... har rejäl molvärk idag och den har lurat sedan några dagar tillbaka, så jag antar att jag har eller haft äl nu... sexade i fredags och i lördags natt senast... så vi får väl se vad som händer  

Ska läsa lite här inne nu

• Anonym (en trea?)
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 15:03:22 följande:

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

Samma BIM dag som mig Symtom har jag skrivit ovan,... ja, plus massa annat, gasig mage, bajsnödig"känsla, nyser ofta, väldigt trött... med mera
  • Anonym (en trea?)
    Anonym (Augusti) skrev 2016-08-19 22:44:44 följande:
    Men när är det tid att börja då tro? Har bara ett test hemma så jag tänkte vänta men det är svååååårt ;)
    Jag plussade svagt med andra barnet på äl+7, det ökade varannan dag Vänta någon dag till tycker jag o testa sen.. typ äl+10 känns mer säkert. Borde va idag väl? . Håller tummarna  
  • Väntar på magen

Beräknad ägglossning 1/9 samt BIM den 15/9. Två barn sedan innan (födda 2007 & 2010) andra försöket för barn nummer 3.

Med mina andra två har jag knappt haft några symtom mer än onda bröst. Förra månaden hade jag "alla" man kan läsa sig till. Kroppen kan spela en "ett spratt" minst sagt.

Denna gång ska jag försöka att inte "känna efter" så mkt och ta allt med ro. Lättare sagt än gjort, jag vet... Men värt ett försök :)

• Anonym (Augusti)
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-22 18:03:17 följande:

Jag plussade svagt med andra barnet på äl+7, det ökade varannan dag Vänta någon dag till tycker jag o testa sen.. typ äl+10 känns mer säkert. Borde va idag väl? . Håller tummarna  

Jag använde mitt test idag, som jag sa att jag skulle vänta med ( ), det var helblankt.. bara kände hur besviken jag blev.

Tror dock jag är låghormonare (plussat Äl + 16-19 tidigare men hade längre cykel då)

Nu har jag inga test kvar så jag får helt enkelt vänta och se om mensen kommer om några dagar eller ej.

Men de "symptom" jag kände förut är puts väck så jag tror det är kört.
  • LadySatisfied
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-22 17:29:52 följande:

Samma BIM dag som mig Symtom har jag skrivit ovan,... ja, plus massa annat, gasig mage, bajsnödig"känsla, nyser ofta, väldigt trött... med mera

Spännande! Jag nyser faktiskt också väldigt mycket, men det gör jag i perioder har jag märkt, så det betyder nog ingenting i mitt fall. Det här är den jobbiga perioden. Väntan på mens eller icke-mens...
Svar på tråden Bim september