Tess1984 skrev 2016-08-01 19:47:09 följande:
Tack för ditt svar.
Något jag upplevde första vecka efter plusset var att jag kände frossa, några dagar efter försvann att graviditet symtom och frossan upphörde.
Annars har jag inga autoimmun skukdom, är sällan sjuk överhuvudtaget. Skulle det kunna ha ett samband? Var gör ni er utredning utomlands? Har ni inte gjort någon utredning i Sverige alls?
Beklagar även dina kemiska graviditeter, hoppas vi lyckas snart...
Då kan det vara immunförsvaret som kan vara ditt problem, ingen immunutredning i sverige dom skrattade bara åt oss så vi vände kosan mot våran nya klinik..
finee skrev 2016-08-01 23:57:03 följande:
Beklagar TS att du har problem med missfall. Hoppas att du får en ordentlig utredning.
Kan utslag vara ett tecken på immunproblen? Hur kommer det sig? Fick själv plus efter ett IVF-försök, men det blev ett tidigt missfall/kemisk graviditet. Fick utslag typ vid knävecken just kring BIM. Dessa försvann sedan väldigt fort efter missfallet. När jag läser det du skriver tänker jag att det kanske finns ett samband. Var har du hört om kopplingen mellan utslag/immunproblem/missfall?
ja enligt min nya klinik så ställde dem frågorna om man hade haft frossa utslag osv vid ET/graviditet, är rätt så ny på detta men ska länka till en annan tråd här på FL.
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten