Otrohet, hur vanligt?
Hur vanligt är det med otrohet i Sverige? Har ni varit otrogna? Är ni gifta eller sambo eller särbo?
Hur vanligt är det med otrohet i Sverige? Har ni varit otrogna? Är ni gifta eller sambo eller särbo?
Vanligare än man tror antar jag. Min man var gift första året när vi träffades. Nu många år senare har jag en affär sen ett par år. Med en gift man.
Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig vara heller. Sambo sen 10år
Ojoj...som singel har jag upptäckt att det är vanligare än man tror, såpass vanligt att jag är rädd för att träffa en man, rädd för att han inte ska vara trogen. Känns som att lögner och svek är vardagsmat i dagens läge tyvärr.
Mer vanligt än man tror, jag är gift och har en vid sidan om
Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig vara heller. Sambo sen 10år
Oh, det är vanligt. Mycket vanligare än man kan tro.
Jag har, tills för snart ett år sedan, varit singel i bra många år och då hunnit träffa väldigt många, - framförallt gifta, - män.
Jag har dock bara känt till att några av dem varit gifta. Men nu, med "facit" i hand, så inser jag att 7 av 10 var det. För det mesta träffade jag äldre män, omkring 45-55 år. Men även några yngre (jag var (och är) i 20-årsåldern).
Jag kan säga att mina år som singel skrämt mig oerhört. Jag är i en relation nu, med en man som jag verkligen vill tro är mig trogen. Men vad vet jag?
Jag kan iaf säga att jag ALDRIG - aldrig, aldrig någonsin kommer att vara otrogen själv. Har aldrig hänt, kommer aldrig att hända.
Det har utförts en undersökning av SCB ganska nyligen. Enligt den var det 3% som var otrogna s.a.s. hela vägen, sen var det en herrans massa som hade gått en bit fram. Personligen tror jag att mörkertalet är mycket hög när det gäller den typen av undersökningar. Väldigt många erkänner inte (inför varken SCB eller sin partner :p) att de är otrogna. Tänk om det skulle uppdagas trots att SCB lovar anonymitet i sina undersökningar?
Vart är undersökningen gjord? På vilken åldersgrupp? Vilket kön? Det lär ju vara jätteskillnader i olika delar av världen så är undersökning gjord över alla länder är det väl tex lägre än om den gjord i västvärlden.