• Anonym (Stjärna)

Otrohet, hur vanligt?

Hur vanligt är det med otrohet i Sverige? Har ni varit otrogna? Är ni gifta eller sambo eller särbo?

• Svar på tråden Otrohet, hur vanligt?
  • lövet2

Nej, jag har inte varit otrogen. Ja, min f d make var otrogen. Det är orsaken till att han är f d.

• Anonym (skitsnack)
    genuine skrev 2016-08-04 08:13:57 följande:
    Det har utförts en undersökning av SCB ganska nyligen. Enligt den var det 3% som var otrogna s.a.s. hela vägen, sen var det en herrans massa som hade gått en bit fram. 
    Personligen tror jag att mörkertalet är mycket hög när det gäller den typen av undersökningar. Väldigt många erkänner inte (inför varken SCB eller sin partner :p)  att de är otrogna. Tänk om det skulle uppdagas trots att SCB lovar anonymitet i sina undersökningar? 
    Ja, det är nog väldigt många som ljuger eftersom alla andra undersökningar, både svenska och internationella visar på siffror mellan 25 och 50%. 3% finns det nog inget land i världen som har, synnerligen inte i Europa.
  • vargveum

Är nog ganska vanligt. Har varit det själv under ett par år. Numera frånskild så nu slipper jag vara otrogen, egentligen är det inte kul och såklart inte alls schysst.

• Anders 386
    Anonym (skitsnack) skrev 2016-08-08 23:39:11 följande:
    Ja, det är nog väldigt många som ljuger eftersom alla andra undersökningar, både svenska och internationella visar på siffror mellan 25 och 50%. 3% finns det nog inget land i världen som har, synnerligen inte i Europa.
    Ja, 3% låter helt osannolikt. Men jag tror absolut inte att det handlar om 50% heller.
    Men typ 25% skulle jag kunna tänka mig.
    Jag är en av dom - en engångsgrej - kommer troligen aldrig att hända igen.
    Om min partner varit otrogen har jag ingen aning om - hon är väldigt emot principiellt - men jag vet att hon tycker om att få uppskattning av andra män. Glad Men hon har inte haft så många tillfällen. Och jag tänker inte förhöra henne om det.
  • Anonym (Kille)

Jag har hört att mer än 10% nån gång har varit otrogna, men minns inte källan. Så det är väl ganska vanligt, även om inte det gör saken bättre.

Svårt att säga exakt också, eftersom det inte finns en entydig definition av otrohet. Alla har vi olika gränser.

• Anonym (Larissan)

Min x var otrogen. Skild o i nytt förhållande sedan 17år. Alltid sagt att JAG kommer aldrig vara otrogen, men ack tjii fick jag. Trots att förhållandet varit på upphällning i 3år o utan sex så trodde jag aldrig....men för 4mån sedan började min affär - med en annan kvinna - vilet också förvånar mig oerhört. Deeet hade jag aldrig tänkt skulle hända mig. Men så kom hon in i mitt liv o förändrade ALLT. Kunde adrig trott sex o närhet med en annan kvinna kunde vara så fantastiskt. Skall separera nu o får egen bistad nästa vecka.

• Anonym (Mr Prefect)
    Anonym (Stjärna) skrev 2016-08-02 17:17:14 följande:

Hur vanligt är det med otrohet i Sverige? Har ni varit otrogna? Är ni gifta eller sambo eller särbo?

Var otrogen flera gånger i mitt tidigare förhållande men skulle aldrig vara det i mitt äktenskap..
  • Jennie med ie

Gift, levt med samme man i 21 år.

Hade ett 3-årigt förhållande innan dess.

Aldrig varit otrogen. Eftersom jag inte är synsk kan jag inte garantera att det aldrig kommer att hända men förhoppningsvis inte.

• Anonym (Otrogen värld)

I min närmaste bekantskapskrets är jag den enda som aldrig varit otrogen. Däremot har jag varit otrogen mot och otrogen med. Ingen av mina pojkvänner har varit trogen mot mig, och jag i min tur har haft förhållanden med upptagna män.

Kvinna närmare 50 än 40 och bosatt i storstad, tror inte vi är så annorlunda än andra. Och vad som än sägs och händer så gör det alltid lika ont när någon är otrogen mot en. Det finns ingen tillit kvar

Svar på tråden Otrohet, hur vanligt?