• hejlina

Sundsvallsbor, se hit!

Hej allihop!

Undrar om det finns någon här i Sundsvall som också är gravid?

Jag är 24 år och väntar mitt första barn. Har bott här i ca 6 månader (sambon är härifrån) och det hade varit såå skönt att ha någon att prata eller umgås med. 
    Så, är du gravid, har småbarn, eller ja - bara vill umgås med en gravid tjej(haha) så hör gärna av er! 
  • Svar på tråden Sundsvallsbor, se hit!
  • hejlina
    lila9 skrev 2016-08-04 19:40:10 följande:
    Ja precis "skönt" att det var så tidigt än senare. Jag hade också blivit jätte ledsen ifall jag vetat 100% att dessa billiga tester är äkta, fått bekräftat på digital osv osv.
    Då hade jag verkligen blivit ledsen tror att det är så för alla?

Tack så mycket! Får kolla i slutet av månaden hoppas hoppas!

Hur går det för dig? Fått många symptom?
    ja! så är det säkert för alla! :)

Hoppas hoppas att det går bra! :D du MÅSTE höra av dig!!! :D

Nja, inte alls så mycket..har iofs liiiite molvärk i magen emellanåt, men det är inte så att jag tycker att det gör ont, så det kan ju lika gärna vara att jag är bajsnödig eller nått, hahah.. och som sagt min rygg, nu är det betydligt bättre men i förrgår kunde jag knapp gå! :/ läste att det kunde ha med missfall att göra, men har inte börjat blöda eller så. Så vi får väl hoppas att det bara var och är ett "vanligt" symtom :D sen är det ju då brösten som har börjat ömma lite..men mest själva bröstvårtorna..haha, förlåt för informationen, men mer än så är det faktiskt inte.
  • hejlina
    babypower skrev 2016-08-04 19:45:56 följande:

Hej tjejer!

Jag är också från Sundsvall, är inte gravid ännu, men kämpar på ;) 29 år, har försökt totalt 4 månader - och fick tyvärr ett tidigt missfall på 2:a försöket.. nu hoppas jag att det ska ta sig snabbt igen. Man vet ju iallafall att man kan bli gravid.. så det känns ju skönt om man ska hitta en liten tröst i det! 

Jag kör inte äl-test men jag har Natural Cycles så jag tempar och har därför stenkoll på ägglossning och mens :) 

HEJ! :D
    Usch, tråkigt att höra. :/ men exakt! så kommer jag också tänka om det händer mig, kan ju faktiskt göra det..

Då hoppas jag att det kommer gå bättre den här månaden! kämpa på :) 
  • hejlina
    Mee skrev 2016-08-04 19:57:09 följande:

Hej!

Får jag vara med här? Är från Sundsvall och har två barn, en treåring och en på 6 månader. Dock har min gravidklocka börjat klinga igen :P Är 28 år :)

Hej!

Men självklart får du vara med här!! bara kul ju, TJOHOOOO!! :D 
    Åh, grattis!! :D
  • LB2016
    hejlina skrev 2016-08-04 20:08:18 följande:
    ja! så är det säkert för alla! :)

Hoppas hoppas att det går bra! :D du MÅSTE höra av dig!!! :D

Nja, inte alls så mycket..har iofs liiiite molvärk i magen emellanåt, men det är inte så att jag tycker att det gör ont, så det kan ju lika gärna vara att jag är bajsnödig eller nått, hahah.. och som sagt min rygg, nu är det betydligt bättre men i förrgår kunde jag knapp gå! :/ läste att det kunde ha med missfall att göra, men har inte börjat blöda eller så. Så vi får väl hoppas att det bara var och är ett "vanligt" symtom :D sen är det ju då brösten som har börjat ömma lite..men mest själva bröstvårtorna..haha, förlåt för informationen, men mer än så är det faktiskt inte.
    Säger gärna till när jag vet!

Haha brukar också ha sån molvärk, brukar inte veta ifall det är Mens,äl,fis eller bajs Hahahah.

Bra att det gått över då, hatar själv när jag får ont i ryggen. Det är verkligen det värsta jag vet. Eller när jag får ont i njurarna typ när jag är sjuk och kall. Fy känns som man dör långsamt...

Haha gör inget, hört allt så detta är inget. Är själv väldigt öppen av mig för tjejer.
    Skäms aldrig av något som jag vet att andra tjejer vet/kommer gå igenom/gör samma sak osv. Haha
  • LB2016
    babypower skrev 2016-08-04 19:45:56 följande:

Hej tjejer!

Jag är också från Sundsvall, är inte gravid ännu, men kämpar på ;) 29 år, har försökt totalt 4 månader - och fick tyvärr ett tidigt missfall på 2:a försöket.. nu hoppas jag att det ska ta sig snabbt igen. Man vet ju iallafall att man kan bli gravid.. så det känns ju skönt om man ska hitta en liten tröst i det! 

Jag kör inte äl-test men jag har Natural Cycles så jag tempar och har därför stenkoll på ägglossning och mens :) 

Hej!

Kör också på NC andra månaden nu, hur länge har du kört med den appen?

Har den alltid sagt rätt till dig de första månaderna när du börja?
    Dessa två månader har den sagt bara fel för mig.. Den ska ju ändå säga rätt pga tempen väl?
  • babypower

Hej! Jag har kört med den i 5 månader nu, den hittade rätt efter en månads tempning så det gick ganska snabbt :) Det tar ju lite tid innan den hittar din baslinje (coverline) men efter det så ska det ju stämma! Känner att jag börjar ha rätt bra koll på NC nu, så fråga gärna om du undrar något :) 

• babypower
    lila9 skrev 2016-08-04 20:36:51 följande:
    Hej!

Kör också på NC andra månaden nu, hur länge har du kört med den appen?

Har den alltid sagt rätt till dig de första månaderna när du börja?
    Dessa två månader har den sagt bara fel för mig.. Den ska ju ändå säga rätt pga tempen väl?
    Hej! Jag har kört med den i 5 månader nu, den hittade rätt efter en månads tempning så det gick ganska snabbt :) Det tar ju lite tid innan den hittar din baslinje (coverline) men efter det så ska det ju stämma! Känner att jag börjar ha rätt bra koll på NC nu, så fråga gärna om du undrar något :)
  • LB2016
    babypower skrev 2016-08-04 20:44:44 följande:

Okej, för den verkar inte ha hittat min ÄL än.
    Samma sak med Mens. Jag kör ju ändå när mina appar säger att jag har ÄL bara ifall att.
    Så får hoppas på tur snart! :)

Okej tack.
  • Mee
    hejlina skrev 2016-08-04 20:14:43 följande:

Hej!

Men självklart får du vara med här!! bara kul ju, TJOHOOOO!! :D 

Åh, grattis!! :D

Tack tack :)

Hur gamla är ni och finns det någon annan som har barn sedan tidigare? :)
  • babypower
    lila9 skrev 2016-08-04 20:47:09 följande:
    Okej, för den verkar inte ha hittat min ÄL än.
    Samma sak med Mens. Jag kör ju ändå när mina appar säger att jag har ÄL bara ifall att.
    Så får hoppas på tur snart! :)

Okej tack.
    Okej.. den kanske hittar den snart :) Var noga med att tempa samma tid varje morgon och innan du kliver upp ur sängen! 
Svar på tråden Sundsvallsbor, se hit!