• Anonym (Carin­a)
    Äldre 4 Aug 16:11
    2194 visningar
    13 svar
    13
    2194

    Lös hud efter viktnedgång

    Jag har gått ner 40 kg och blivit väldigt lös i huden. Inte så det krävs operation men ändå illa. Jag tränar väldigt mycket, både styrka och kondition, så jag kan inte ändra mer på min kropp genom träning. Jag undrar nu om det finns något annat man kan göra för att få det att dra ihop sig, eller kommer det att bli bättre med åren? Jag är 45 år. Som det är nu skäms jag att visa mig naken eller i badkläder.

  • Svar på tråden Lös hud efter viktnedgång
  • Äldre 4 Aug 16:58
    #1

    Det tar upp till två år innan huden dragit ihop sig så mycket den skälv kan.

  • Äldre 4 Aug 16:58
    #2

    Själv såklart

  • Anonym (Carin­a) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 17:08
    #3
    IsDimma skrev 2016-08-04 16:58:11 följande:

    Det tar upp till två år innan huden dragit ihop sig så mycket den skälv kan.


    Trots 45 års ålder?
  • Äldre 4 Aug 17:14
    #4

    Förlåt för offtopic : Hur fort gick du ner dessa 40kg.

  • Anonym (Carin­a) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 17:20
    #5
    MrGilgamesh skrev 2016-08-04 17:14:58 följande:

    Förlåt för offtopic : Hur fort gick du ner dessa 40kg.


    Ganska snabbt, fast i tre omgångar med "vilopaus" emellan.
  • Anonym (Under­sköter­skan)
    Äldre 4 Aug 17:31
    #6

    Det kan ofta bli så om man går ner mycket väldigt snabbt. Operation är väl egentligen enda utvägen som jag ser det, men det är svårt att svara på utan att veta exakt hur du ser ut.

    Oavsett ska du absolut inte skämmas för detta! Det är helt naturligt och beröm dig själv istället för att du lyckades ta tag i vikten. Bra jobbat! :D

  • Anonym (fett)
    Äldre 4 Aug 17:35
    #7

    Senaste forskningen tyder på att det är fett som sitter ojämt under huden vilket gör att huden ser hängig ut. Att nå kroppsfett under 20% (10% för män) gör att problemet försvinner för de flesta, men det är ju lättare sagt än gjort...

    Tappar du mer fett så kommer det bli bättre, annars är operation enda utvägen.

  • Anonym (Skinn och ben)
    Äldre 4 Aug 17:40
    #8

    Jag gått ner 30 kg med hjälp av överviktsoperation för 6 år sedan. I takt med att jag åldrats så slappar huden till sig ännu mer. För 6 år sen var jag ganska tajt, men även yngre, men nu är det bara att glömma. Så jag tror tyvärr åldern sätter sina spår. Jag har muskler under allt skinn. Magen fick gjorde jag en bukplastik på.

  • Anonym (Carin­a) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 18:41
    #9

    Blev plastiken ok? Jag undviker helst plastik, hoppades på ngt annat sätt att tighta till

  • Anonym (Carin­a) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 20:17
    #10
    Anonym (fett) skrev 2016-08-04 17:35:01 följande:

    Senaste forskningen tyder på att det är fett som sitter ojämt under huden vilket gör att huden ser hängig ut. Att nå kroppsfett under 20% (10% för män) gör att problemet försvinner för de flesta, men det är ju lättare sagt än gjort...

    Tappar du mer fett så kommer det bli bättre, annars är operation enda utvägen.


    Men det låter ju jättebra! Bara att fortsätta tappa vikt med andra ord!
  • Anonym (fett)
    Äldre 4 Aug 20:32
    #11
    Anonym (Carina) skrev 2016-08-04 20:17:02 följande:
    Men det låter ju jättebra! Bara att fortsätta tappa vikt med andra ord!
    Precis och muskler kan hjälpa till att fylla ut på vissa ställen så det hänger mindre, men det stora pluset är att de ökar fettförbränningen också. Enklaste sättet att avgöra om det är lös hud eller löst fett är att ta tag med tummen och pekfingret, om det du får tag i är tjockare än 1cm är det garanterat fett där. 

    För min del är bukplastik inte ett alternativ. Det är en alldeles för stor operation för mig att gå igenom, för att inte tala om läkningen efteråt, så jag kämpar på med att göra mig av med fettet som finns. Allt fett är inte lika lätt att bli av med och punktförbränning funkar ju inte så det enda som återstår är att göra sig av med så mycket som möjligt.
  • Äldre 4 Aug 20:43
    #12

    Bodybuilding folk som bygger muskler brukar beskriva känslan av hud som sitter åt extra tight vid muskeltillväxt

  • Anonym (Carin­a) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 20:43
    #13
    Anonym (fett) skrev 2016-08-04 20:32:07 följande:

    Precis och muskler kan hjälpa till att fylla ut på vissa ställen så det hänger mindre, men det stora pluset är att de ökar fettförbränningen också. Enklaste sättet att avgöra om det är lös hud eller löst fett är att ta tag med tummen och pekfingret, om det du får tag i är tjockare än 1cm är det garanterat fett där. 

    För min del är bukplastik inte ett alternativ. Det är en alldeles för stor operation för mig att gå igenom, för att inte tala om läkningen efteråt, så jag kämpar på med att göra mig av med fettet som finns. Allt fett är inte lika lätt att bli av med och punktförbränning funkar ju inte så det enda som återstår är att göra sig av med så mycket som möjligt.


    Nej jag vill inte göra någon typ av operation men nu har jag fått lite hopp iaf, tack:)
Svar på tråden Lös hud efter viktnedgång