• Wolt

Hur många sexpartners är för många.

Jag skulle aldrig acceptera en tjej som har 10+ sexpartners.

Vad är din nivå av acceptans?

Om din kille åkt runt och knullat horor innan? Skulle det vara okej?

Familjelivs expert är liberal och tycker man ska acceptera sin partners tidigare sexliv rakt av.

Finns inte i min värld och kommer inte finnas något sådant trams i min värld.

• Svar på tråden Hur många sexpartners är för många.
  • Aikido
    Wolt skrev 2016-08-04 16:39:09 följande:
    Jag accepterar till och med din tråd.
  • Wolt
    Aikido skrev 2016-08-04 16:40:36 följande:
    Jag accepterar till och med din tråd.
    Härliga tider. Och jag accepterar din pyamasutstyrsel Solig
  • Rakad Apa

Jag har ingen gräns.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Parasoll)

Världen förändras och idag är det normalt med fler partners än föregående generation hade.

Man kan tycka vad man vill om det men jag hade nog varit glad om en partner haft en del erfarenhet, så att de inte plötsligt lämnar relationen vid 30 eller 40 för att de inte fått "leka klart" och känner att de missat en massa.

Någon som bara varit med en enda kan inte veta mycket om vad de går miste om, eller hur? Och då är det lätt att måla upp det till mer än vad det är i sin fantasi.

Jag var nära att falla för en frestelse för en tid sen men när det kom till kritan valde jag bort det, eftersom jag vet p.g.a. min erfarenhet att min partner är underbar i sängen. Det skulle med 98% sannolikhet bli sämre sex med någon annan så jag stannar där jag är.

• Anonym (10+)

När jag blev tillsammans med min fru hade hon varit singel i 17 år. Hon hade levt ett normalt liv med krog och party nån gång per månad. Jag har svårt att tro hon har haft färre än 10 sexpartners innan vi blev ett par. Om hon haft 2 ons per år skulle det bli 34 st. Jag tror det är fler än så. Det stör inte mig det minsta.

• Anonym (H)

Jag har ingen exakt gräns . Men jag skulle inte välja en man som går till prostituerade eller är inte intresserad av seriösa förhållanden och jagar ONS.

Det har mer att göra med personens attityd till sex och förhållanden än antal partners.

• Anonym (Liberal)

Familjelivs expert är liberal och tycker man ska acceptera sin partners tidigare sexliv rakt av.

Märklig jämförelse du gör - en kvinna som har haft fler än 10 sexpartners jämförs med en man som går till prostituerade.

En inte alltför vågad gissning är att du är sverigedemokrat.
  • Anonym (jezebel)

hm.... jag haft runt 30 partners (är 36), och jag har inte ens märkt hur det blivit så, det var absolut inte tanke att ligga med allt och alla, det bara blivit så, jag skulle gärna haft ett fast förhållande istället för one night stands, men det är inte mitt fel att de jag legat med inte ville ha något mer än sex, trots kanske mina förhoppningar, och jag skulle vilja att min partner accepterar mitt förflutna som det är, men jag delar inte gärna min siffra med honom.

vill inte heller veta hans siffra. det gör ont att ens tänka på att han haft sex ,med någon annan..

• Anonym (anonym)

Skulle aldrig acceptera den som köpt sex.

Antalet partners är ointressant men för dem med genomsnittlig sexdrift så är sex 2 ggr i veckan vanligt så har en person varit singel i perioder och är 35 år så bör det bli ett antal partners per år....

• Ego Lovers

Den summan du accepterar hos andra bör vara samma summa feber acceptera hos dig
  • Anonym (J)

Har ingen övre gräns. Dock hade det varit jobbig om han bara varit med 0-2 pers tidigare då en så oerfaren person ofta inser att de vill "ut och upptäcka" förr eller senare. Hade även känt mig som ett hinder då han "borde" fått samla på sig lite erfarenhet. Känner likadant angående förhållanden. Min kille har haft få och korta förhållanden innan mig och jag är "rädd" att han har för lite att jämföra med

• Anonym (7)

Har ingen gräns faktiskt. Jag har legat med 7 och min kille med 6 så vi ligger på samma nivå. Min förra kille hade inte legat med någon innan mig (möjligtvis en men tror aldrig det var fullbordat samlag) och vi var ihop i tio år. Jag hade legat med 5 stycken innan honom och vi hade jättetråkigt sex, han vågade inte pröva nåt annat än just penetrationssex och jag är lite mer nyfiken av mig.

• MammAmma

Jag vet inte. Till skillnad från dig TS, har jag ingen fast gräns direkt. Mitt ex hade legat med 60+ st och det störde mig lite faktiskt, men det var mest för att hans attityd och inställning till sex och relationer och hur han pratade om det gjorde mig obekväm.

• BeautifulMoments

Frågar du det vid första dejten eller hur får du ens veta det?

Jag kommer inte nämna hur många eller vem jag har haft sex med för min partner och vill inte veta från hans håll heller. Det är totalt orelevant...

My life, My choice!
  • Anonym (Parasoll)
    MammAmma skrev 2016-08-05 00:09:04 följande:

Jag vet inte. Till skillnad från dig TS, har jag ingen fast gräns direkt. Mitt ex hade legat med 60+ st och det störde mig lite faktiskt, men det var mest för att hans attityd och inställning till sex och relationer och hur han pratade om det gjorde mig obekväm.

En tjej jag umgicks med ett tag hade haft 50+ partners vid 22 års ålder. Ett halvår senare kallade hon sig sexmissbrukare och gick i terapi för det.

Så jag är nog lite skeptisk till att unga vet vad de gör när de lever så.
  • MammAmma
    Anonym (Parasoll) skrev 2016-08-05 09:55:18 följande:

En tjej jag umgicks med ett tag hade haft 50+ partners vid 22 års ålder. Ett halvår senare kallade hon sig sexmissbrukare och gick i terapi för det.

Så jag är nog lite skeptisk till att unga vet vad de gör när de lever så.

Ja, den här killen hade också haft 50+ vid 23-24 års ålder. Han lugnade dock ner sig när han ingick sitt första förhållande och fick barn vid 25. Han skäms inte över att han legat med så många, men han medger att det finns en del ligg han inte skulle ha fullföljt idag. T ex dem på fyllan...
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Parasoll) skrev 2016-08-04 16:53:37 följande:

Världen förändras och idag är det normalt med fler partners än föregående generation hade.

Kanske intressant, eller inte? Gäller USA, gällande 90- talisterna och frekvens av sex i allmänhet, inte antal partners alltså... även om det troligtvis påverkas eftersom delen icke sexuellt aktiva ökar. Intressant historisk jämförelse dessutom. Den som lever får se vart det bär :)

www.dn.se/livsstil/farre-unga-har-sex-i-dag-an-for-100-ar-sedan/
Svar på tråden Hur många sexpartners är för många.