Måste få 0,75 på högskoleprovet, första gången jag skriver det! Snälla ge råd!
Hej. Jag behöver 0,75 minst för en utbildning som jag ska söka till Hösten. Jag gick tyvärr på en folkhögskola, där jag hamnar i en helt annan urvalsgrupp. Jag fick 3,5 i Omdöme av 4 Max. Tyvärr är kvoten så pass liten att det krävs 4 för samtliga program (om man inte vill bli lärare förstås).
Därför måste jag mot min vilja göra Högskoleprovet. Jag har bra kunskap, bra ambition och jag har redan börjat att plugga till högskoleprovet. Jag kommer att plugga iallafall 3 månader tills provet. Men, problemet är att jag själv känner mig väldigt kass. Jag skulle må väldigt dåligt om jag skulle prestera ett lågt resultat, ett resultat som inte skulle göra så att jag tog mig in på utbildningen. Jag känner även att när jag pluggar på gamla högskoleprov så blir jag "lurad", på orddelen tex så kan det vara endel ord som jag känner att flera synonymer passar in på. När jag läser läsförståelsen så kan flera svar vara rätta... Jag vet inte hur jag ska tänka ÖHT. Det som är bra är väll att jag har hyfsad koll på mattedelen, men jag kommer absolut inte få alla rätt där.
Snälla berätta hur ni har pluggat till högskoleprovet, har ni kollat svaren samtidigt och jämfört eller bara skrivit proven och sedan rättat?
Snälla jag behöver all hjälp jag kan få just nu!
Sedan undrar jag hur troligt det är att få 0,75 på sitt första prov.
Snälla hjälp!!